Amazon houdt volgende week evenement om hardware aan te kondigen

Techgigant Amazon houdt volgende week een evenement om nieuwe hardware aan te kondigen. Dat blijkt uit een uitnodiging van het bedrijf. Amazon heeft elk jaar een evenement waarbij de webwinkel vaak nieuwe Echo-, Kindle- en Fire TV-apparaten laat zien.

De livestream is niet publiekelijk toegankelijk, schrijft The Verge. In de stream kondigt Amazon nieuwigheden aan over zijn 'apparaten, functies en diensten', zegt het bedrijf. De stream vindt volgende week dinsdag plaats om zes uur 's avonds Nederlandse tijd.

Amazon houdt elk jaar een dergelijk evenement. Daarop kondigt het binnen korte tijd veel producten aan. Daarbij gaat het dan onder meer om slimme speakers in zijn Echo-lijn, tablets in zijn Kindle Fire-serie, Ring-camera's en Fire TV-apparaten. Het is onbekend wat er dit jaar in de pijplijn zit. Er lekt doorgaans voorafgaand aan het evenement niet veel uit. Het webwinkelbedrijf plant het evenement eind september om de producten op tijd in de schappen te hebben voor de feestdagen.

Amazon hardware-event
Amazon-hardware van het evenement in 2020

Door Arnoud Wokke

Redacteur

21-09-2021 • 12:08

82 Linkedin Whatsapp

Reacties (82)

82
82
19
1
0
46
Wijzig sortering
Alleen die Kindle lijkt mij interessant. De overige apparaten niet zo.
Zo'n speaker die de hele dag mee staat de luisteren wat er wordt gezegd...nee dank je. Alhoewel het er qua design wel goed uit ziet.
Luistert alleen naar 1 van de 3 wake-words ;) Pas als hij die hoort, dan gaat hij verder luisteren.
En je kunt hem altijd vragen niet meer te luisteren (of op het knopje duwen)
En om die te horen luistert hij dus constant.
Dat hij niet wat doet zonder die 3 woorden is wat anders.
hehe, prachtig de lusjes die mensen maken om hun verloren privacy goed te praten.
Aan de andere kant is het ook prachtig hoe mensen er dan maar vanuit gaan dat alles verstuurd wordt, komt neer op dezelfde logica alleen ben jij tegen en anderen voor. Jouw lusje is alleen dat 'ze moeten wel slecht zijn', het andere lusje is 'ze doen het wel goed'. waarheid zit denk ik tussen volledig te vertrouwen en diep complot waarin Amazon al je calls meeluistert in ;)
Ik weet niet hoor, maar als ik in mijn Google account heb dan zijn er genoeg audio snippets waar hij 'dacht iets te horen' die helemaal nergens op slaan. Kan me niet voorstellen dat Amazon niet precies hetzelfde doet.
Ik zie het als een falend security model. Free services zijn gevaarlijk. We blijven meer en meer investeren in security maar het probleem wordt tegelijkertijd erger en erger.

https://www.youtube.com/watch?v=QbUyGpHcgm8
Het doel van Amazon is om meer te verkopen via hun webwinkel door mensen in hun eco-systeem te houden. Zij leven niet van de verkoop van jouw informatie.
In plaats daarvan gebruiken ze die informatie zelf om hun eigen diensten/producten aan jou te adverteren, toch?
Klopt, Amazon leeft van het kapotmaken van de kleine en middelgrote handelaars. En ook van surprise surprise, cloud computing, waar ze wel heel veel free services hosten.

Jeff Bezos (Amazon) - Richest man in the world. While employed at DE Shaw, was tasked with creating off-exchange markets ….aka “Dark Pools”. Suspected of ‘Busting’ out competitors from the inside out. In 2011, Jeff Bezos, the billionaire CEO of Amazon, paid nothing in federal income taxes. That same year, when his net worth was valued at around $18 billion, he filed for and received a $4,000 tax credit for his children.

[Reactie gewijzigd door thibaultvdb op 21 september 2021 13:45]

Amazon luistert mee met je spraak... : https://time.com/5568815/amazon-workers-listen-to-alexa/
Of dit te vertrouwen is, laat ik in het midden.
Maar waar jij het over hebt is wel iets anders dan waar dit draadje over gaat. Dit gaat over of zo'n apparaat meeluistert zonder dat je de activatie woorden hebt gezegd, waar jij naar linkt is dat ze gesprekken terugluisteren die je met Alexa hebt gehad. Dat is wel een flink verschil, aangezien dat laatste gewoon in de voorwaarden staat (en ik neem aan dat je je creditcard nummer niet naar je smart device roept, maar misschien is dat naief ;))
Probleem was dat het apparaat ook heel vaak false positive reageerde op andere woorden dan de activatie woorden. Dus hele gesprekken die niet voor Alexa waren bedoeld werden toch doorgezonden.
Precies, genoeg gamestreams gezien waar de alexa op random momenten aanslaat als de persoon normaal aan het vertellen.
Ze luisteren NADAT je het wakeup word hebt gebruikt..
Die opnames worden gebruikt om het algoritme te verbeteren, daar zijn mensen bij betroken, dat verbaast me niks, hoe anders kan je het algoritme vertellen dat het het fout gehoord heeft.
Pst, je telefoon ;) Snel, camera's en microfoons er uit halen!
CalyxOS install staat op de agenda O+
Prachtig, die mensen die geen flauw idee hebben hoe iets werkt en er maar van uit gaan dat alles zonder meer naar een clouddienst gestuurd wordt.
Als je een google telefoon gebruikt wordt er elke 4 minuten data naar de google cloud gestuurd. Gebruik je google closed source apps (gps, camera,..) is er ook helemaal geen manier om te weten welke data er naar de cloud gaat. Jij hoeft daar geen probleem mee te hebben, ik heb dat wel.

Assymetrische machtsverhoudingen word ik nu niet zo blij van.
Google weet veel meer van mij dan dat ik van hun weet.
En op je werk weet je wél exact wat er allemaal in de directiekamers besloten wordt? Of is dat irrelevant? (Maar je werkt er doelbewust, en dus hou je het gewoon in stand?)
Dat is zeer relevant, gelukkig ben ik de verantwoordelijke voor alle data policy en weet ik exact wat er in de directiekamers besloten wordt ;)

[Reactie gewijzigd door thibaultvdb op 21 september 2021 14:45]

Wanneer er echter continu stemopnames naar de Google cloud gestuurd zouden worden, zou je databundel toch wel snel slinken lijkt me. Nog afgezien van de vraag hoe ze die gigantische datastroom van miljoenen smartphones en home apparaten zouden moeten verwerken.
Elke spraakapp stuurt de audio gecompresseerd naar centrale servers, hoeft niet veel data te kosten. Shazam verbruikt ook vrij weinig data. Die datastroom verwerken ze effectief met AI.
Shazam verbruikt niet veel data, omdat je niet de hele dag muziek aan het herkennen ben. Dit is typisch zo'n aanname van "het kan, dus het gebeurt", alsof Google heel wanhopig je continu illegaal moet afluisteren om je persoonlijke advertenties te tonen.
Het is enkel de volgende aanname:
Ik heb geen manier om te weten wat er zich afspeelt in de achtergrond. Liever niet dan.
Inderdaad, maar ik vind wel dat het op zich een heel interessante uitvinding is.

Zodra het iets wordt dat ik gewoon 100% lokaal kan draaien dan is het zeker wel iets dat ik ga doen. Ik heb een tijdje een echo dot gehad om de techniek te beoordelen maar vanwege het privacy aspect maar in een heel beperkte setting.
Home Assistant is op de goede weg met hun Almond integratie.
Almond is een open-source privacy-behoudende voice assistent.
Ja ik moet er eens mee aan de slag. Er zijn diverse projecten die ik wil proberen zoals inderdaad Almond maar ook Rhasspy.

Mycroft heb ik ook aan gedacht, maar die is nog steeds cloud based. Dus je moet weer een partij vertrouwen, wel eentje die beter is dan Mozilla volgens hun eigen uitlatingen. Maar niettemin moet je daar maar op vertrouwen.

En ik denk ook dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn. Het grote lastige aan een cloud systeem zoals Amazon en Google bieden is dat het iedereen moet kunnen verstaan zonder enige training. Een eigen systeem hoeft alleen mijzelf te kunnen verstaan en ik heb er ook geen probleem mee om een beetje tekst in te spreken voor training. Iets dat mijn Pentium I al in 1999 kon met Dragon Dictate!
Jij hebt siri/google assistent wel uitgeschakeld op je telefoon hoop ik?
en voor afluisteren om gerichte reclames op je af te sturen
Tuurlijk, daarom heb ik na een jaar of 5 met een huis vol Alexa's zo vaak reclame van amazon... (0,0!)
En buiten de wake-words om, stuurt hij dus ook niets naar hun cloud toe :+
Bekijk even de verzoeken waar Amazon gegevens van Alexa moest leveren van de politie in US, voorbeeld 1 en ander artikel hierover.
"The graph shows the transmitted bytes with a resolution of 100ms. It is noticeable that the traffic raises a significant amount, as soon as the “Alexa” keyword is spoken. We assume, that at these phases, the Echo uploads the voice recording to the Alexa Voice Service (AVS, https://developer.amazon.com/alexa-voice-service). As soon as Alexa finished the answer to our question the traffic drops to the previous level. Data transmitted in these idle phases might be device metrics, keep-alive and push messages. But it’s very safe to say, that the Echo devices do not upload recordings of the surrounding to Amazon. What we cannot rule out is if the Echo is recording all time (and saving the audio to the internal storage). If this is the case, Amazon may be able to access or upload these files via remote commands, e.g. in the case of a crime (https://www.forbes.com/si...an-expert-murder-witness/ and http://edition.cnn.com/20...lle-arkansas-murder-case/). Although Amazon assured that the devices only store the audio when the wake-up keyword is spoken."
https://www.iot-tests.org...send-data-in-silent-mode/
Aangezien er maar weinig RAM in die devices zit en er geen comms met de servers is als het triggerword niet gebruikt is, kan je er wel de conclusie uit trekken dat ze je niet afluisteren..
Het bovenstaande bewijst alleen dat ze het niet altijd voor iedereen doen.

Amazon kan de firmware van die dingen updaten wanneer ze maar willen, en ze kunnen ook functies inbouwen om het in individuele gevallen wel te doen. je moet een hoop vertrouwen bij Amazon leggen om deze te gebruiken.

Wat je hier ook niet uit kan halen is statistische analyse, die helemaal op het apparaat gestuurd kan worden en weinig data betreft om over te sturen. De rauwe spraak is niet het enige dat zo'n ding kan lekken.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 21 september 2021 14:24]

Tuurlijk je moet dat blijven monitoren want na een update kan het anders zijn.
Maar ik verwacht niet dat Amazon zo dom is om dat te veranderen, dat zou enorm veel negatief nieuws geven..

Wat voor andere data bedoel je dat zo'n ding kan lekken?
Tuurlijk je moet dat blijven monitoren want na een update kan het anders zijn.
Maar ik verwacht niet dat Amazon zo dom is om dat te veranderen, dat zou enorm veel negatief nieuws geven..
Ze kunnen het ook voor slechts bepaalde users doen, wat betekent dat het veel minder opvalt. Op verzoek van de overheid bijvoorbeeld, of hooggeplaatste personen bij concurrenten. Vergezocht? Amerika heeft zelf regelmatig hun uitgebreide surveillancesystemen gebruikt om hun eigen bedrijven voor te trekken.
Wat voor andere data bedoel je dat zo'n ding kan lekken?
Nou statistieken. Het ding kan weten wanneer je thuis bent en zelfs bepaalde activiteiten herkennen, horen welk TV kanaal je kijkt (denk aan het gebeuren rondom ultrasone geluiden in reclames).

Die informatie kan verzameld worden op het apparaat zelf en met slechts een paar luttele bytes worden overgestuurd. Door de certificate pinning is dit zeer moeilijk te achterhalen. In de meeste T&C geef je ook toestemming voor "statistische informatie".

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 21 september 2021 15:10]

Waar de politie dus kijkt of er een trigger is geweest zodat er opnames zijn.
Ja, Alexa heeft zo al een moord opgelost omdat het slachtoffer Alexa om hulp riep.
Zelf aangeroepen dus, dan zijn er gegevens, je kunt ze bij Amazon ook gewoon terugluisteren en verwijderen etc. Zijn ze vrij transparant over.
Het is jammer dat dit soort dingen zo hardnekkig zijn, vooral veroorzaakt voor de menselijke drang om onvoorspelbaar te zijn. Het feit is gewoon: mensen zijn voorspelbaar, zeker met de bakken gegevens die er zijn.

Ik gok dat je een voorbeeld bedoelt als: Er komt iemand langs, je hebt het over een onderwerp en daarna krijg jij een advertentie van dat onderwerp. Dan snap ik dat, als je totaal niet in de data wereld zit, je niet snapt hoe dat kan, maar het is juist best simpel. Een gesprek tussen twee mensen is nooit willekeurig, je praat nooit over een werkelijk 100% willekeurig ding. Kans is dus groot dat een van jullie twee al werd getarged or zelfs hebben gezocht op het onderwerp waar het over gaat, plus dat je met een mobiele telefoon nu weet dat jullie bij elkaar zijn (of weet dat jullie vrienden zijn). Voor een bedrijf met zo veel data is dat 1 + 1 = 2 en weten ze precies wat ze jou moeten voorschotelen.

Dit is een voorbeeld, maar er zijn natuurlijk nog oneindig veel connecties waarop een advertentie kan worden gemaakt. En begrijp me niet verkeerd, deze bedrijven hebben heel veel data en dat is zeker iets om op te letten, maar daar hoeven ze je echt niet voor af te luisteren (en spraakherkenning is wel de moeilijkste manier om achter iets te komen wat relatief eenvoudig aan elkaar te koppelen is).
Of je zet het volledig uit geen idee of het bij google kan maar siri bij apple wel.
idem, waarom zou je in hemelsnaam geld betalen om te worden afgeluisterd :p
its a strange world we are living in
Dus jij hebt helemaal niets van Google, Apple, Microsoft, of een smart TV?
Als je niet afgeluisterd wilt worden in deze tijd dan heb je best een probleem.
en smart auto....
Anoniem: 162126
@whiner21 september 2021 12:56
Welk probleem is dat dan? Welk van die producten kan je niet zonder?
Dus jij hebt helemaal niets van Google, Apple, Microsoft, of een smart TV?
Android smartphone draait zonder Google code. Smart TV is niet aangesloten op het internet. Android TV apparatuur maakt gebruik van account dat niet aan mij gekoppeld is (burner e-mailadres en telefoonnummer), heeft geen microfoon, en krijgt enkel een verbinding naar het internet via een VPN die het apparaat niet zelf beheert. De rest bezit ik niet.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 21 september 2021 13:30]

Ik ben in elk geval op weg, binnenkort komt er hier een Pixel phone met CalyxOS.
(Clean android zonder Google connectie)

Momenteel in gebruik:

Signal & Session ipv Whatsapp,
Linux ipv Windows,
Monero ipv Bitcoin,
Network level adblock,

Voor instagram moet ik nog eens naar een vervanger zoeken.
Voor instagram moet ik nog eens naar een vervanger zoeken.

Gewoon simpel weg gooien en geen vervanging zoeken :)
Google nee apple ja maar siri staat uit, ik vind het een nutteloze feature dus heb het uitgeschakeld.
Zelfs een slimme rookmelder heeft een microfoon voor de zelftest... ;)
en natuurlijk vooral geen mobieltje, daar schijnt vaak nog een camera in te zitten... die doet natuurlijk niet anders als alles wat hij ziet door te geen aan het hoofdkwartier...echt hoor, alleen idioten hebben zoiets...
Je word niet afgeluisterd.. er is een mic met een stukje firmware dat luisterd naar een wake-up word.. pas daarna word er iets naar de servers gestuurd..
En zodra hij luisterd kan je dat zien aan de lampjes..
Wil je niet dat hij uberhaupt luistert heb je een mute knope en dan luistert hij ook niet voor het wakeup woord..
De hardware is wel leuk, maar de software zou je er zo snel mogelijk af moeten gooien. Daar kunnen we als gemeenschap nog veel stappen in maken. Ik probeer ieder apparaat van mij vrij te maken van oppressieve software.

En wat betreft Google, Apple en Microsoft denk ik niet dat wij als gebruikers/ontwikkelaars een probleem hebben, maar dat zij eerder een probleem hebben. De luchtbel waar ze in zitten, kan zo weer barsten.
welke hardware? van de echo? daar zit amper wat in..
Mic, speaker, klein boardje en netwerk kaart.. meer niet..
De echte rekenkracht zit in de servers van Amazon (of google/apple etc).

Dit zijn echte dumb clients..
Van apparaten in het algemeen, maar dan ga ik wel uit van redelijk high-end telefoonachtige hardware. Een echo hoef ik zelf ook niet, maar het lijkt me wel leuk aan iets dergelijks te werken. Die moet dan wel alleen verbonden zijn met mij eigen "cloud".

[Reactie gewijzigd door psychicist op 21 september 2021 14:56]

Dan mag je een behoorlijke 'cloud' neerzetten thuis om dat te evenaren..

Maar waar jij op doelt is meer de kindle fire hardware etc.. dat zijn idd redelijk spec tablets voor weinig geld en als je die kan rooten en een schone android versie op kan zetten heb je wel een interresant apparaat..
Het is tegenwoordig heel goed mogelijk om thuis gewoon een soort mini-cloud op te zetten met AMD of Ampere hardware. En als je er echt veel geld voor over hebt, laat je Amazon zo'n Outposts server naar je toesturen.

Natuurlijk heeft dat niet de schaal van AWS, Azure of Google, maar zoveel geld heb je normaal gesproken dan ook niet. Ik denk dat we in de toekomst weldegelijk meer naar dat soort omgevingen toegaan, ook in de privésfeer.
Ik denk dat je zwaar onderschat wat voor infrastructuur er achter het alexa systeem zit..

kijk maar eens naar: https://aws.amazon.com/io...ected-home/iot-and-alexa/
recentelijk heeft AWS de infra zelfs geupgrade naar snellere hardware..
https://www.techradar.com...-for-complex-new-features
En bedenk dat alexa niet 1 service is, maar een serie van services die je via de voice control aanspreekt..

En als je een outpost thuis plaatst dan zit je net zo in het AWS systeem (met alle privacy concerns erbij) dan als je de normale infrastructuur gebruikt..
Heb je geen smartphone in je zak? Zelfde idee maar dan portable :+
Precies dit! Veel mensen beseffen zich dit niet, maar de telefoon is het grootste afluisterapparaat van allemaal..
Kan je de wireshark resultaten tonen waar uit blijkt dat je continu wordt afgeluisterd?
Doen ze ook niet. Dat kost veel te veel opslag en rekenkracht om daar iets bruikbaars van te maken. Terwijl ze vrijwillig genoeg data krijgen van je. Dan is afluisteren de meest onlogische manier.
Alsof je die van Echo's wel kunt aantonen :+
Nee dus.
Kan toch prima uitzetten of kan dit bij android niet ?
Is ook zo maar daarom hebben die dingen steeds meer privacy controls, en er zijn ook goede open source oplossingen op custom rom gebied.

Het een praat het ander ook niet goed natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 21 september 2021 14:27]

Getest. Als ze verstaanbaar convo's kunnen opnemen vanuit mijn broekzak dan krijgen ze 'n pluim van mij......
Je kan toch uitschakelen goed zal bij 99% niet zo zijn, want dan moe je settings enzo induiken.
Ik heb het uit staan siri omdat ik het niet gebruik, maar goed zal bij genoeg niet zo zijn.

Niet perse voor het afluisteren maar meer omdat ik het niet nodig vind.
Kindle om eerlijk te zijn ook niet. Ik heb er nu een. Op zich een leuk ding en zo, maar ik wil toch wat meer. Van de features die ik zou willen kan je bij nieuwere/duurdere Kindles wel een aantal krijgen, maar het blijft voelen alsof je achter de feiten aanloopt. Zo kan je wel een ingebouwd nachtlicht krijgen en is een hogere resolutie dan mijne ook nog wel mogelijk. Maar ik wil ook naar een groter scherm, bijvoorbeeld. Ik zie eigenlijk wel wat in de Onyx Boox lijn, die draaien Android, dus je kan ook ebooks van de bibliotheek lenen (kan niet met Kindle), maar je kan er ook gewoon Kindle op installeren.
En wel 24/7 een telefoon op zak hebben, die diezelfde mogelijkheid heeft 8)7
Hopen dat ze alles dan ook eens internationaal gaan verkopen, hoef ik niet telkens via Duitsland te bestellen ;)
? Sind maart 2020 is Amazon nl beschikbaar? Overigens koop ik desondanks soms toch nog via Amazon de.

O wacht, je bedoelt de hardware...

[Reactie gewijzigd door jurjen_g op 21 september 2021 13:05]

Ja, de hardware
;)
Zie het verschil in aanbod tussen NL en DE.
Heb er meer uit de USA en DE staan dan van de "Internationale" versie.
Maar zou best fijn zijn als ze de "Household" opties internationaal maken (Accounts voor gezinsleden, zodat de pubers hun eigen spotify kunnen koppelen b.v.) ipv USA only.

Ook de firestick, de INT versie is belachelijk duur en kan niet heel veel, terwijl je voor hetzelfde geld een 4k versie met spraakbesturing kunt kopen.

En een Echo Show is echt wel een aanvulling op je Ring deurbel :+
Ben benieuwd wanneer Amazon serieus met gaming & streaming daar van komt want hun hebben het publiek van hardware en media en genoeg centen en connecties en een Studio dus hoe lang gaan hun nog wachten want Stadia is al jaren op de markt en inmiddels begint Microsoft met xCloud een install base op te bouwen.

New world van Amazon's Studio & Double Helix Games ziet er veel belovend uit maar tot zover beperkt tot PC en via streaming krijg je er miljoenen mogelijke klanten erbij want het is een zwaar spel en niet iedere PC heeft die nodige specs maar iedereen met snel genoeg internet heeft wel een portemonee met een tientje of iets meer over.

Net als Microsoft met eigen hardware en software van PC en Console tot Mobile devices is Amazon in staat om een geheel eigen ecosysteem op te bouwen en het begin met Fire & Prime producten en services is er al net als een Studio dus waar wachten hun op met Luna.

Valve zou volgens mij meer er op richten om van je eigen PC naar Mobile devices te streamen want ja hun zijn en blijven volledig op de PC richten maar misschien komt er wel een eigen Tablet dat die mee genomen wordt in hun ecosysteem.

Nvidia heeft het geprobeerd en opzich wel geslaagd met Nvidia Now maar in vergelijking met Google en Microsoft en straks Amazon denk ik dat Nvidia met een klein deel van de taart genoegen moet nemen..

Persoonlijk zou ik liever voor xCloud gaan want ik heb de laatste jaren veel in de XB store geïnvesteerd met inmiddels 144 digitale spellen van xbox tot XB series en heb toch al de controllers maar de gamestreaming kan nog wel concurrentie erbij hebben dat blijkt gunstiger te zijn voor prijzen en prestaties.
New world van Amazon's Studio & Double Helix Games ziet er veel belovend uit maar tot zover beperkt tot PC en via streaming krijg je er miljoenen mogelijke klanten erbij want het is een zwaar spel en niet iedere PC heeft die nodige specs maar iedereen met snel genoeg internet heeft wel een portemonee met een tientje of iets meer over.
Nou daar kan ik mij eigenlijk niet echt in vinden, ja het is zwaar als je meer dan 60 fps wil hebben en alles op hoog zet qua graphics. Ik heb een paar mensen met wie ik het speelde in de open beta en die net als mij gaan spelen zodra die uitkomt en 1 daarvan speelt het op een laptop van 4 jaar of ouder. En een andere kennis heeft een pc van 9 jaar oud en ook die runde hem prime( en die heeft er geen mega dure gpu in zitten).
Dat is met elk spel zo dan zou ook Star citizen op een Potato masher van omstreeks de 150€ kunnen draaien als je geen mooie graphics en 60 framerate wilt en gewoon in staat wilt zijn om het te spelen.
Zou leuk zijn als ze met een Kindle Voyage 2 komen.

Raar/jammer trouwens dat het niet publiekelijk toegangelijk is...
Waarschijnlijk wordt de Amazon TV voorgesteld.
Denk het niet, die is al bekend en staat al gewoon op hun website te koop (.com)
Ik ben benieuwd of we te horen krijgen hoe het met de Nederlandse les gaat die Alexa krijgt.......
Benieuwd of er nog een nieuwe “premium” Kindle komt.
Het nieuwe is er nu toch wel een beetje af volgens mij. Het zullen wel weer nieuwe versies van bestaande producten zijn die nog beter en sneller werken dan voorheen.
De nieuwe producten zullen weer duurder zijn dan de voorgangers tot er black friday week of prime week oid is, ze gaan vaak in de aanbieding.
Ik heb hier redelijk wat amazon devices (woon in de VS) en het werkt over het algemeen prima.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee