Apple brengt Beats Studio Buds-oordoppen deze zomer uit voor 150 euro

Apple heeft zijn nieuwe Beats Studio Buds aangekondigd. Deze draadloze oordoppen verschijnen in de zomer op de markt en krijgen dan een adviesprijs van 149,95 euro. De oordoppen bieden onder andere volledige ondersteuning voor Android-smartphones.

De Beats Studio Buds verschenen op maandag op de website van Apple. De draadloze oordoppen krijgen onder andere actieve noisecancellation. De oordoppen beschikken ook over een transparantiemodus, waarin omgevingsgeluid juist wordt versterkt door de microfoons van de oordoppen. De oordoppen ondersteunen ook Spatial Audio op muziek die is gemixt voor Dolby Atmos. Apple claimt onder andere dat de accu's in de oordoppen goed moeten zijn voor acht uur luistertijd zonder actieve noisecancellation of transparantiemodus. Wanneer een van deze features wel wordt ingeschakeld, zouden de accu's maximaal vijf uur meegaan.

Beats Studio BudsBeats Studio BudsBeats Studio BudsBeats Studio Buds

Bron: Apple

Apple levert de Beats Studio Buds van een oplaadcase die de oordoppen tweemaal volledig moet kunnen opladen. Daarmee zou de accuduur opgerekt kunnen worden tot maximaal 24 uur, zonder actieve noisecancellation. Volgens Apple kunnen gebruikers na vijf minuten opladen tot een uur lang extra luistertijd verwachten. De case wordt opgeladen via USB-C, maar ondersteunt geen draadloos opladen.

De oordoppen ondersteunen verder verschillende Android-features. Zo voorziet Apple de Beats Studio Buds van Fast Pair-ondersteuning, blijkt uit een persbericht. Daarmee worden de oordoppen automatisch gelinkt aan het Google-account van een gebruiker na de eerste installatie. Via de Beats-app krijgen gebruikers toegang tot statusinformatie zoals het accuniveau, en firmware-updates. Apple AirPods werken ook op Android-smartphones, maar gebruikers kunnen op dat platform bijvoorbeeld geen firmware-updates installeren. Deze functies zitten al ingebouwd in iOS. Op iOS-apparaten bieden de Beats Studio Buds verder handsfree ondersteuning voor Siri en fast pairing. De Studio Buds ondersteunen ook Apples FindMy-app.

Er gaan al langer geruchten rond over de Beats Studio Buds. De oordoppen verschenen recentelijk in de code van de eerste iOS 14.6-bèta. Deze maand verschenen er ook foto's van beroemdheden die de oordoppen droegen op sociale media, schrijft ook Engadget. De oordoppen verschijnen op 24 juni in de Verenigde Staten en Canada. Een Europese releasedatum is nog niet bekend, maar Apple meldt dat de oordoppen deze zomer beschikbaar komen. Apple brengt rode, zwarte en witte varianten van de Beats Studio Buds uit.

Door Daan van Monsjou

Redacteur

14-06-2021 • 18:41

50 Linkedin Whatsapp

Reacties (50)

50
44
29
1
0
7
Wijzig sortering
Ben benieuwd naar de vergelijking met de Airpods Pro, deze zijn een stuk goedkoper (zeker als je de introductie prijs bekijkt) maar hebben dezelfde feature set welke ook nog op Android werken.
https://www.macrumors.com...beats-studio-buds-launch/

Deze heeft de dopjes al anderhalve week in gebruik, en maakt vaak vergelijkingen met Airpods en Airpods Pro.
Thanks voor de link! Ik wilde ze al op mijn lijstje zetten maar ik lees geen W1 of H1 chip, geen wireless laden (stond ook in het Tweakers artikel) maar ook geen directional audio, dat was nou juist waar ik wel benieuwd naar was. Maar even wachten op de nieuwe Airpods Pro die volgend jaar komen dan
Die zullen wel een iets ander prijspunt hebben.
Ja daar ga ik ook wel van uit, maar dat vind ik niet zo erg. Gebruiksgemak en features > prijs
Ik voorspel: te veel bass voor de Beats. Is hun handelsmerk eh. Ik vind hun koptelefoons in ieder geval spuuglelijk en verschrikkelijk klinken.
Vind het jammer dat SMS audio niet meer bestaat, concurreerde destijds met Beats en Soul by Ludacris. Mijn "Streets by 50" waren echt beduidend beter dan de Solo's, met diepe bass maar zonder het geluid te vervormen of onnodig diep te maken.
Een merk waar ik zelf fan van ben is V-Moda. Erg goede geluidskwaliteit voor de prijs die je ervoor betaald! Niet voor de audiofiel, want bass boost, maar erg aangenaam als je daar van houdt.
Ik heb een gen 1 crossfade van mijn broer overgenomen, en die zitten goed en geven goed geluid. Gebruik is voornamelijk als 'aftrapper' voor in het OV van/naar het werk.

Wel erg veel bass-roll zoals je aangeeft, niet zo extreem als met Beats, maar er zit er echt wel heel veel in. Moet je van houden.

Als ik thuis ben en met mijn muziek bezig ben (en games), gebruik ik een set Shure SRH440. Goedkoper, maar wel accuraat profiel en goede tonen.

Voor de audiofielen is de site https://crinacle.com/ een aanrader. Deze test koptelefoons (ook wireless/inner ears) op toon en techniek. Prijs gaat niet mee in de score, maar er staan best veel voordelige koptelefoons hoog in de lijst.
Wow, dat merk heb ik lang niet gehoord! Ik denk dat ik in 2006/7 een setje v-moda in-earphones heb gekocht. Die klonken erg goed, en had ik toen via ebay vanuit het buiteland besteld.
Gaat vanmiddag weer thuis op zoek
https://youtu.be/Lv06lp6p0sA

Ik kreeg opeens flashbacks naar deze video.
Bose is een goed alternatief, ben er zeer tevreden mee!
Bij de beats studio 1 en 2 kocht ik bewust beats vanwege de lekkere diepe bass. Vooral liedjes waarin de opnames slecht waren had je toch nog iets. Echter toen ik laatst de sport oortjes van beats had gekocht viel mijn mond open. De bass leek compleet afwezig en het midden en hoog was erg geboost. Beats klinkt dus helaas niet meer zoals vroeger, helaas voor mij. Voor velen zal dit een verbetering zijn. Ben erg benieuwd wat voor audio profiel deze oortjes hebben
Grappig genoeg verwacht ik dit juist niet. Sinds Apple Beats heeft overgenomen, zijn er een aantal producten uitgekomen die veel evenwichtiger klinken (Beats Solo Pro, Powerbeats Pro). De bass is niet meer zo overmatig aanwezig als vroeger
Aan de reactie van @Arme_Student heb ik wat, het is inderdaad al wat jaren geleden dat ik de Beats heb geprobeerd. Aan jou reactie heeft echt niemand wat. Sneu.
Ja ik weet niet precies of álle features werken op Android zoals het artikel stelt.
De oordoppen bieden onder andere volledige ondersteuning voor Android-smartphones
Immers, Spatial Audio en Dolby Atmos met Apple Music werkt niet op Android.
Ligt dat aan de oortjes, aan dat Apple t op Android niet aanbiedt of aan Android dat er niet mee overweg kan?

Oprechte vraag ik weet t echt niet, maar het lijkt me niet per se een tekortkoming van de oortjes.
Beiden. Apple ondersteunde het nog niet in de App maar het komt op den duur wel naar Android.

Daarnaast moet de fabrikant van je toestel het ook nog ondersteunen, meestal wel het geval bij High-End toestellen. Alleen zul je ergens nog even moeten zoeken in de instellingen om het te activeren.

Het beste is om even op Google of iets te zoeken op je toestel+Dolby Atmos of Spatial Audio.
Komen niet in de buurt van de Pros.
ANC is stukken minder, audio kwaliteit ook en de transparancy mode is ook niet echt goed.
Is leuk voor de mensen die van veel Bass houden en harde muziek.
Zijn deze te vergelijken met de Sony WF-1000XM4?
Gezien de prijsklasse van de WF-1000XM4 (€ 279,- in de pricewatch) verwacht ik het niet. Maar ik kan ook niet beoordelen of die niet erg overpriced zijn.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door ttl1982 op 14 juni 2021 19:46]

Toen ik ooit las dat de onderdelen van 199 dollar kostende Dr Dre Beats maar 17 dollar waard zijn, vergelijk ik het merk Beats enkel nog maar met de allergoedkoopste merken.
Het was een namaak die hij had opengedraaid maar goed. Hij probeert het nog recht te zetten met een post waar hij echte gebruikt maar hoe geloofwaardig ben je als je je een namaak koptelefoon laat verkopen en daarna gaat beweren dat ze bijna identiek waren.
Is dat bij andere merken significant anders? Bij de meeste oordopjes heb ik ‘t idee dat ze niet meer dan een paar euro aan materiaal kunnen bevatten.
Ben benieuwd hoe de controls werken. In het filmpje lijkt het erop dat er een lichtsensor in is verwerkt wat de tap-functie van de AirPods 1/2 zou kunnen imiteren.

[Reactie gewijzigd door vacuumcleaner op 14 juni 2021 18:53]

Lijkt op het eerste gezicht scherp geprijsd te zijn voor de mogelijkheden dat het heeft. Ben benieuwd hoe deze uit de reviews komt.
Prima value. A-merk oordoppen met ANC voor 150 is gewoon scherp geprijsd.
Toppunt van wegwerpmaatschappij wat mij betreft.

Wederom zeldzame metalen die voor het grootste deel niet zullen worden gerecycleerd wanneer de batterij het na x aantal cycles zullen begeven.

Mijn excuses, ik moest dit even ventileren maar ik begin me hier hoe langer hoe meer aan te storen (al typ ik dit van een iPhone, zucht).
Op het moment is 98% van alle zeldzame metalen in de iPhone 12 modellen gerecycled, die andere 2% zal binnenkort vast ook lukken. Dus het lukt blijkbaar wel om aan gerecyclede zeldzame metalen te komen.

Je mag er ook van uitgaan dat als je de Airpods, of Beats oordoppen inlevert bij Apple, dat deze op een nette manier gerecycled worden.
Voor mij blijft het nog altijd reduce reuse en dan pas recycle en niet in een andere volgorde.

Bovendien is recycleren ook niet onschuldig. Als je bv. al ziet hoeveel kinderen hier in het Antwerpse teveel zware metalen in hun bloed hebben omwille van de werkzaamheden van Umicore…
Sorry dat ik het greenwashing verhaaltje wat doorbreek, maar waarom zou je ervan uitgaan dat Apple netjes de binnengebrachte toestellen recycleert? Álle bedrijven claimen dat ze alles netjes recycleren en toch vind je genoeg horrorverhalen over Europese e-waste dat ergens in zuid-oost Azie/Afrika op een "recyclage vuilnisbelt" wordt gedumpt. Waarom zou je Apple meer geloven dan andere fabrikanten?

En weet dat die 98% enkel geldt voor binnengebrachte iPhones bij Apple zelf. Hoeveel iPhones worden er dan procentueel in verhouding tot de productie-aantallen binnengebracht?

In België heb je quasi in iedere supermarkt een Bebat-punt waar je batterijen en kleine e-waste kan deponeren. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn afgedankte iPhone bij Apple zelf binnen te brengen. Ik heb zelfs meer vertrouwen in Bebat, een vzw, dan in Apple als het op recyclage aankomt.

'Apple’s recycling robot wants your old iPhone. Don’t give it to him.'

[Reactie gewijzigd door ShaiNe op 14 juni 2021 20:12]

Dat er heel veel e-waste onder de grond verdwijnt of op vuilnisbelten terecht komt klopt niet helemaal.
E-waste is niet per definitie stuk, een zeer groot deel werkt nog. Veel van deze producten worden gerefurbished en weer doorverkocht. Een ander deel komt inderdaad terecht op allerlei plekken op de wereld.
Kijk bijvoorbeeld naar het UN Environment Programme; in 2009 was van de 215 ton aan electronica, die geexporteerd werd naar Ghana, 70% gebruikte electronica, van de 70% moest er 20% gerepareerd worden, slechts 10.5% van de 215 ton was niet meer te redden.

Wereldwijd wordt zo'n 17% van alle e-waste die wij maken gerecycled; een veel groter deel wordt gerepareerd en hergebruikt.

Nu over Apple.
En weet dat die 98% enkel geldt voor binnengebrachte iPhones bij Apple zelf. Hoeveel iPhones worden er dan procentueel in verhouding tot de productie-aantallen binnengebracht?
Wat je hier probeert te zeggen ontgaat mij. In het algemene Environmental Progress Report, en het iPhone 12 Product Environmental Report wordt aangegeven dat van alle zeldzame metalen in de iPhone 12 98% van gerecyclede bron komt, niet dat het enkel van gerecycled materiaal zou zijn gemaakt dat door Apple zelf uit hun eigen gebruikte producten komt.

Het artikel dat je linkt is echt kolder, blijft maar hameren op hergebruik, en wat blijkt, het overgrote deel van producten dat ingeleverd wordt zal gerefurbished worden, om daarna door een ander weer in gebruikt te worden genomen. Wat er dan overblijft, wordt door recycle partners van Apple gerecycled. Ik snap niet wat het punt van dit artikel is, ze zeggen dat het slecht is om alles gelijk te recyclen, terwijl dat niet de standaard procedure is van elke recycle partner van Apple. Deze werken, zoals in het artikel ook op wordt gehamerd het Reduce, Reuse then Recycle principe. Enkel omdat ze niet de cijfers hebben, en er een mooie disassemblage machine in een lab staat worden er conclusies getrokken, die kant noch wal raken.

Nogmaals, Apple recycled niet zelf, dat doen recyclingsbedrijven, wel werkt Apple nauw samen met hen om voor elk Apple product een passend proces te ontwikkelen. Ook maakt Apple handleidingen voor disassemblage door recyclers om dit zo veilig mogelijk te doen, en wordt aangegeven welke materialen er nog te winnen zijn uit de losse componenten.
En als laatste verwijderd Apple al sinds 2006 schadelijke chemicalien uit hun materialen, om recycling zo veilig mogelijk te maken; kabels vrij van BFR en PVC, die kun je recyclen zonder dat er schadelijke stoffen vrijkomen, dat doet bijna geen andere fabrikant.
Je haalt cijfers aan van Ghana uit 2009. Laatste cijfers die ik vind was voor 2019 wereldwijd 53,6 miljoen ton.

Apple maakt veel van hun producten nu op een dergelijke manier dat ze niet te herstellen vallen (wearables op kop). Het kan dan wel mooi zijn dat ze zeggen veel te recyclen, maar recyclen is wel de laatste fase.

Analysten wisten vorig jaar dat de productie van iPhone 12 aan het versnellen was dmv de stijgende luchtverontreiniging : Link

Apple klaagt recycler aan omdat deze nog meer dan 100.000 iPhones had gerefurbished terwijl Apple de opdracht had gegeven om ze door de shredder te jagen: Link

Verder stelt Apple geen onderdelen ter beschikking en werken ze actief right to repair tegen.

Dus nogmaals, je mag mooie praatjes verkopen over recycleren, maar recycleren moet de laatste stap worden. Ik moet de eerste AirPods met vervangbare batterijen nog tegenkomen.
Ja, ik haal de cijfers van enkel Ghana aan, om te laten zien dat het niet zo is dat er zomaar e-waste heen wordt gestuurd om dat op een grote berg te gooien. Dat er wereldwijd meer e-waste is, dat klopt, wat wil je hiermee zeggen?

Dat sommige van hun producten niet te repareren zijn, volgens mij enkel Airpods en Airpods Pro, vind je dat nou een groot probleem, twee producten van alle die zij aanbieden zijn niet te repareren? Goed dat dit niet op een vuilnisbelt terecht komt, maar gerecycled wordt. Bij bepaalde ontwerpen, zal dit gewoon zo zijn, moet kunnen, ze draaien zelf op voor de kosten van het recyclen, wat niet opweegt tegen het materiaal wat zij eruit winnen. Maar ze doen het wel.

Dat stukje over luchtvervuiling dan; nou en? Als je spulletjes maakt, zal er luchtvervuiling vrijkomen. Wat nuance mag wel, natuurlijk is de lucht schoner als er niks geproduceerd wordt, als de gehele industrie op zijn gat lag in Zhengzhou, dan zal de lucht schoner zijn dan nu, krijgen wij dan ook een analyse van Morgan Stanley die ons verteld; industrie staat gelijk aan luchtvervuiling?

Apple klaagt een recycler aan. Je zegt 'door de shredder jagen', in plaats van recyclen. Apple klaagt het bedrijf, en 3 medewerkers aan, omdat deze medewerkers voor eigen gewin, bijna 100000 iPhones heeft doorverkocht aan bedrijven die deze voor de Aziatische markt refurbishen, terwijl deze daar niet voor bestemd zijn. Je kan je voorstellen, dat producten die afgekeurd zijn, omdat zij niet meer veilig geacht worden, of onbruikbaar voor refurbishen, niet meer de markt op moeten of mogen. Geheel terechte zaak.

Apple bied zelf reparatie aan, of je kan naar gecertificieerde reparatie bedrijven gaan, deze bieden originele onderdelen aan.
Maar… je kan al je hardware toch gewoon inleveren bij de winkel waar je het gekocht hebt, of opsturen naar Apple in dit geval, milieustraat etc? Deed ik sowieso altijd al met al dan niet oplaadbare batterijen/accu’s. Daar zaten nog niet zo lang geleden ook giftige metalen in zoals kwik of lood.
Mee eens, al vind ik de milieustraat steeds minder prettig nu dat diverse milieustraten al een paar jaar iedereen weren die niet met de auto komt. Vanuit milieu-oogpunt is dat al vreemd, maar ook strontvervelend als je geen auto hébt.
Ik vermoed dat dit verschilt per gemeente. In Middelharnis kun je gewoon aankomen lopen / fietsen. Alleen is dit ergens in een uithoek van een polder, waardoor alsnog iedereen met de auto komt. En nog verplicht op afspraak, dat is jammer.
Nette oortjes en hippe kleurtjes. Blijf het jammer vinden dat Apple niet op al haar producten USB-C gebruikt. Zou 'n hoop gedoe schelen in het dagelijkse gebruik. Begrijp dat dit logischer is omdat Android phones natuurlijk USB-C hebben maar ik, als iPhone gebruiker zou het ook zeer waarderen.
Opzich vind ik Lightning niet heel storend; mijn iPhone en AirPods Pro laad ik 9/10 draadloos op tijdens mijn werkdag en af en toe komt de Lightning kabel er aan te pas, helaas sowieso voor mijn werk iPhone 7.

Maar ben het met je eens, als straks Lightning helemaal gekilled wordt, wellicht ten faveure van MagSafe wat ook met USB-C werkt, dan is de zoektocht naar slechts 1 soort kabel weer een heel stuk verder :)
Ik stoor mij enorm aan de termen die ze in het filmpje gebruiken. "Extreem uniek" ?? Is dat nóg unieker dan uniek?
Dus met head tracking of zonder en dus een slechtere Atmos-ervaring?
Ben benieuwd hoe dit concurreert ten opzichte van de eigen airpods

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee