343 Industries geeft nieuwe details over Halo Infinite-multiplayer

Ontwikkelaar 343 Industries gaf vandaag een uitgebreid overzicht van de Halo Infinite-multiplayer. De studio voorziet de gratis multiplayer van de game onder andere van betaalde battlepasses. De game komt eind dit jaar uit voor Xbox One en Series-consoles en pc's.

De multiplayer van Halo Infinite wordt volledig free-to-play, en daarom zet 343 Industries in op betaalde cosmetische en andere customizable content. Spelers kunnen onder andere hun armor en wapens van skins of emblemen voorzien. Ook afzonderlijke armor-stukken kunnen aangepast worden, zoals het vizier van een helm. Ook voertuigen in de game kunnen worden aangepast.

De ontwikkelaar benadrukt daarbij wel dat er geen willekeurige lootboxes in Halo Infinite zitten. De studio stelt dat het altijd duidelijk moet zijn welke loot ze aanschaffen. Gebruikers kunnen content vergaren door de game te spelen, maar ook via battlepasses, die Microsoft gaat verkopen voor de game. Deze battlepasses zullen per seizoen gelden, maar zullen nooit verlopen.

Spelers kunnen dus ook na afloop van een seizoen werken aan de progressie van de battlepasses die ze in hun bezit hebben. Oude battlepasses blijven daarnaast altijd verkrijgbaar in de in-game winkel. Het is nog niet bekend wat deze battlepasses gaan kosten. Wel bevestigt de studio dat de betaalde items enkel cosmetisch zullen zijn, en dus geen effect zullen hebben op de gameplay.

Verder kunnen spelers de stem van hun persoonlijke AI-metgezel aanpassen. Gebruikers kunnen kiezen uit verschillende stemmen of persoonlijkheden voor deze AI's, die spelers voorzien van updates en informatie tijdens multiplayer-matches.

Dit weekend deelde 343 Industries al verschillende nieuwe details over de komende Halo-game. De studio bevestigde tijdens de E3 dat gamers het spel rond de feestdagen kunnen verwachten. Halo Infinite stond aanvankelijk in de planning voor vorig jaar, maar 343 Industries stelde het spel uit vanwege de coronacrisis. Gamers deelden vorig jaar ook kritiek op de eerste gameplaybeelden van het spel, een andere mogelijke reden voor het uitstel van het spel.

Door Daan van Monsjou

Redacteur

14-06-2021 • 19:14

14 Linkedin Whatsapp

Lees meer

Halo Infinite is uitgesteld tot 2021
Halo Infinite is uitgesteld tot 2021 Nieuws van 11 augustus 2020

Reacties (14)

14
14
9
4
0
4
Wijzig sortering
Al heel lang geen Halo gespeeld en eigenlijk ook de laatste generatie gaming overgeslagen op een paar titels na. Wat ik zag tijdens die laatste Xbox presentatie over Halo deed mij weer denken aan de tijd dat ik Halo 2 en 3 speelde, en ik wil het wel weer proberen.

Deze vorm van microtransactions vind ik overigens prima. Het behoud een cashflow voor de developer om goed bezig te blijven met de game en omdat de battlepasses niet verlopen. Geen FOMO gedrag dat wordt gestimuleerd, dat bevalt me wel. Alle skins e.d. blijven behaalbaar, ook door mensen die later in de game stappen of even een pauze nemen. Dit vind ik echt netjes, dit psychologische trucje werkt namelijk vaak maar is wel een beetje vals om daar misbruik van te maken (Net zoals andere 'daily' rewards e.d. in games die alleen maar bedoeld zijn om je erin te houden, dat is geen gameplay, dat is manipulatie)

Dus misschien binnenkort maar een keertje de Series X aanschaffen. Nog wat andere titels ook waar ik heel benieuwd naar ben, en nu er ook weer Skate 4 en een nieuwe snowboard game aankomen. Zoals de good ol days voor mij!
dit psychologische trucje werkt namelijk vaak maar is wel een beetje vals om daar misbruik van te maken
Ja! En wat als je kind van 8 graag een spelletje speelt dat al zijn vriendjes ook spelen, Clash of Clans, dat zulk gedrag vertoont? Heel fijn dat je dit noemt. Bij volwassenen is het gewoon 'vals' gedrag, bij kinderen is het echt heel fout wat mij betreft. Ik hoop dat Tweakers eens een (plus?) artikel schrijft over ethiek in business models voor games. Het probleem is wat maakt het precies verslavend? Maar dingen als daily rewards of loot alleen kunnen krijgen door op bepaalde momenten of met een bepaalde frequentie online te zijn e.d. zijn wel kandidaten voor verslaving aanwakkerende mechanismen denk ik.

Ik zou ook wel een soort Parental Advisory: manipulative game mechanisms of zoiets op de download page willen zien en minimum leeftijden voor spellen die dergelijke mechanismen bevatten. Verder zou je kunnen denken aan een Wall of Fame en een Wall of Shame voor dit ethische aspect. Echt een kans om een unieke benadering in Journalistiek te kiezen denk ik @ Tweakers als je hier een soort rubriekje van maakt en bij elke game review hier een score aan verbindt. Ideetje?
Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar laten we eerlijk zijn: waar is de eigen verantwoording en die van ouders?

Ik ben echt een gamer en ben ik altijd geweest, maar als ik te lang erachter zat dan kwam mijn moeder mij er echt wel een keer vanaf schoppen. In de huidige samenleving is het blijkbaar de gewoonte om te verwachten dat anderen, de overheid, scholen en bedrijven ervoor zorgen dat kinderen opgevoed worden. Games worden al tientallen jaren op allerlei manieren gemaakt om steeds verslavender te zijn, maar dit gebeurd niet alleen bij games. Dit gebeurd bij alles, maar dan ook daadwerkelijk alles. Kijk naar voeding, elektronische producten, Series en Films, Merkbinding door reclames.

Laats was er een stukje op televisie dat kleine kinderen vaker naar de opvang moeten zodat ze socialer worden en in aanraking komen met lezen etc. omdat het mogelijk is dat de ouders hier niet mee grootgebracht zijn. Volgens mij wordt het tijd dat mensen weer eens tijd krijgen om te kunnen opvoeden. Met de huidige standaard moeten beide ouders werken, anders is het bijna niet mogelijk om een heel gezin te onderhouden en af en toe leuke dingen te doen. In plaats van kinderen naar de opvang sturen, zorg dat ouders tijd hebben om bij elkaar op bezoek te komen en de kinderen lekker kunnen spelen, net als vroeger. Dit is voor zowel de ouders als de kinderen goed.

Daarbij ethiek in het bedrijfsleven is er zo goed als niet, vooral niet bij de multinationals. Persoonlijk vindt ik de implementatie hier bij Halo Infinite juist prima. Je kunt alles op je eigen tijd doen, Battlepasses verlopen niet, dus je kunt zelfs kiezen hoeveel je daadwerkelijk speelt. De drang om op te scheppen of de beste willen zijn zal altijd blijven, of dit nu bij games, sport of in het dagelijkse leven is. Dit zit gewoon in de natuur van de mens.
Het probleem is dat PEGI een 12 jaar aanhoudt voor gokken waardoor de loot boxes heel erg snel zichtbaar zijn net als deze dagelijks rewards. Het probleem ligt bij de age rating groepen en hoe die bepaalde zaken categoriseren. Echter is een age rating niet een bindend iets in alle landen zelfs in EU.
Zoals ze aangeven. Geen enkele vorm van lootbox zal aanwezig zijn.
Ik hoop eigenlijk dat er weer een split screen co op in komt.
Halo: Infinite zal lokaal 2 player split screen Co-op ondersteunen, 4 player online. https://www.google.com/am...ayer-online-co-op%3famp=1
Idem! Local coop en local vs is echt iets wat ik mis in veel nieuwe games.
Ze hadden deze game nooit free to play moeten maken
Waarom niet? Heb je wel gekeken waarom? Normaal ben ik ook niet van F2P echter zit hier een heel goed idee achter. Zeker dat optionele battlepasses niet verlopen. Voor mij een gouden beslissing. Campagne is niet F2P en staat er los van. De bedoeling is dat halo multiplayer jaren een hele dikke community behoudt en mensen naar XBOX toe zal leiden door op CLOUD (series X tegen die tijd ) en pc zonder paywall aan t bieden. Mensen die geen XBOX willen zullen zo wel in het eco systeem kunnen..
Zelfde model als Fortnite / CoD Warzone, werkt top (veel beter dan betaalde DLC en geen pay2win, gezien alleen cosmetics). Goed dat je de battle passes hier na het seizoen ook nog verder kan levelen.
Ik krijg Halo 3 vibes, wat een heel goed ding is. Speel nog steeds Halo 3 met vrienden, ideaal met MCC. Dus een Halo 3.5 MP lijkt me helemaal niet verkeerd.
Long time Halo fan hier. Moet zeggen dat dit wat mij betreft een goede mix is tussen classic Halo gameplay en moderne elementen. Lijkt goed gebalanceerd. Maar waar ik ook heel vrolijk wat word is de grafisch style van Infinite. Het past zo goed bij Halo! Aanzienlijk beter dan de transformers look van Halo 4/5. Ik kijk er in ieder geval naar uit!
Ik hoop dat dit mijn MP-game van het jaar gaat worden en ik deze afwisselend met BF2042 kan spelen. Ik verwacht niet veel van CoD dit jaar.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee