Speedrunners doorlopen eerste Hitman 3-level in minder dan tien seconden

Hitman 3 is nog geen week uit, maar speedrunners zijn al volop bezig met het verbreken van wereldrecords binnen het spel. Zo hebben meerdere gamers het eerste level, dat zich afspeelt in Dubai, in minder dan tien seconden voltooid.

Verschillende speedrunners hebben zulke runs gepubliceerd in de Any%-categorie, zo merkte ook PCGamesN op. Op zaterdag publiceerde speedrunner Wreak de eerste geverifieerde run van negen seconden op Speedrun.com. Inmiddels is het wereldrecord verder verlaagd naar acht seconden. Dat werd gedaan door Goron, die ook Hitman 2-speedruns deed. Vier andere speedrunners delen momenteel de tweede plek met negen seconden.

Het eerste level vindt plaats in een enorme wolkenkrabber in Dubai. Gamers die snel genoeg zijn, kunnen beide doelwitten vrijwel direct na binnenkomst omleggen. Speedrunners hoeven slechts enkele stappen in de lobby te zetten, om vervolgens beide targets in het hoofd te schieten en naar de uitgang te snellen. Hiermee wordt echter geen silent assassin-beoordeling bereikt. Het wereldrecord in die categorie bedraagt op het moment van schrijven overigens zestien seconden, een tijd die onder andere werd behaald door de Nederlandse speedrunner Pigiero.

Hitman 3 verscheen op 20 januari voor de PlayStation 4 en 5, Xbox One, Series X en Series S, Google Stadia en de pc. Op dat laatste platform is de game een jaar lang exclusief beschikbaar via de Epic Games Store. Tweakers heeft een review van de game gemaakt.

Een video van huidig wereldkampioen Goron, die het Dubai-level in acht seconden voltooide

Door Daan van Monsjou

Redacteur

25-01-2021 • 21:05

94 Linkedin Whatsapp

Reacties (94)

94
92
60
4
0
25
Wijzig sortering
Anoniem: 551631
25 januari 2021 21:07
hoelang doet de gemiddelde gamer over dat level?
Als je echt een beetje de Hitman Codename 47 (de eerste) ervaring wil, raad ik aan om die magische target-detectie en dergelijke allemaal uit te zetten. Slaat natuurlijk nergens op dat Hitman van elk poppetje weet waar het loopt.
Dit!

Zoveel mogelijk uitzetten in de instellingen en alles zelf uitzoeken.
Heetlijk hoe ik in Hitman 1 en 2 alle mogelijke moordscenario's zelf uitgezocht heb.

En voor de klagers over de 'korte' speeltijd. Het is de bedoeling dat je elk level meermaals speelt en mogelijke scenario's uitzoekt.
Haha, die klagers over korte speeltijd nemen waarschijnlijk niet de mogelijkheid om een level echt te verkennen, met alle verhaaltjes die zich in zo'n wereld afspelen, alle mogelijkheden om je target te vermoorden. Gaan wellicht niet eens voor silent assassin als ze door de levels heen racen. Tsja... met schaak ben ik ook al eens tot de achterkant van het speelbord gekomen. Uitgespeeld! ;-)
Of je speelt op master en drukt control niet in, net zo makkelijk :*)

Nu ik toch jullie aandacht heb. Hoe zit het met escalations en dergelijke, ontzettend leuk om te doen maar ontbreekt volledig in deel 3?
Behalve een deluxe edition escalation dan.
Daarnaast ontbreekt alles uit deel 1 en 2 zon beetje. Kan ik deel 2 weer installeren 8)7

Ook valt het op dan er relatief weinig story missies zijn, maar opzich niet heel erg. Er is veel te vinden, wordt wat minder aan het handje gehouden. Kan ik zodoende wel accepteren.

Ook ben ik benieuwd wat jullie vinden van het ontbreken van master niveau challenges. Die deed ik als eerste zodat ik meteen veel locaties vrij speelden en dergelijke.
De silent assasin suit master niveau variant doel ik op.

[Reactie gewijzigd door Luke Skyballer op 30 januari 2021 18:15]

Tjonge de main story is maar 8 uur, dat is wel heel kort voor een spel van tegenwoordig.

Maar ach, ben The Witcher 3 - Wild Hunt - Game of the Year Edition nog steeds aan het spellen, en heb er al 116uur aan besteed, en nog steeds niet uit gespeeld, ik speel zo goed als alle side quests en meer.
Idee is juist dat je dezelfde map meerdere keren speelt op steeds een andere manier. Er is een hele scène voor hitman die speedruns optimaliseert dus zo gek is het niet dat dit gebeurd.
Ikzelf ben pas klaar met een level als ik alle story challenges uitgespeeld heb, vaak heb je dan minimaal 4 replays nodig zodoende kom je makkelijk aan 40h aan gameplay. En dan nog heb je allerlei modi die de speeltijd oneindig kunnen verlengen.

[Reactie gewijzigd door SwaggyEggs op 25 januari 2021 21:55]

Dat heb ik dat helemaal niet.
Ik speel voor het verhaal en wil juist niet het spel tig keer spelen. Dat boeit mij helemaal niet.
Hitman is meer een puzzel spel dan een verhaal spel. Ik zou het in ieder geval niet spelen voor het verhaal.
Ik normaal gesproken ook niet, maar in Hitman wil ik het wél. Daagt het uit, is het leuk, is het divers en blijft het spannend en nieuw omdat je andere situaties tegenkomt waar je - ad hoc - mee om moet gaan. Het is niet echt zozeer een verhaallijn op dat punt, het is een eindpunt wat je met tig diverse mogelijkheden kunt bereiken. Zie het als een Detroit: Become Human op dat punt. Uitspelen is 1, alle mogelijkheden verkennen is 2.

Maar verder deel ik je mening compleet.
Dat heb ik dat helemaal niet.
Ik speel voor het verhaal en wil juist niet het spel tig keer spelen. Dat boeit mij helemaal niet.
Ik normaal ook niet nee, maar heb wel Mass Effect 1, 2 en 3 twee keer gespeeld, maar dat omdat ik alles anders wou doen dan de eerste keer, en alle beslissingen effect heeft op de volgende spel, en natuurlijk Dr. Liara T'Soni als partner wou hebben :P
In een enkele playthrough krijg je juist niet het héle verhaal. Daarvoor moet je echt die story missions allemaal voltooien.
Ik denk dat je Hitman dan verkeerd ziet, want je kan een missie meerdere keren spelen op hele andere manieren, het verloop van die methodes is dermate anders dat het net zo goed een ander level had kunnen zijn ware het niet dat de target hetzelfde is.
Blij dat ik de serie nooit gespeeld heb dan. Echt niet mijn ding namelijk.
Laten we wel wezen, het eerste level al clearen binnen tien seconden is gewoon slecht level design.
Laten we wel wezen, jij snapt het concept achter de hitman games helemaal niet. Zo'n mensen hebben dat level vele uren gespeeld voor ze zoiets kunnen doen.

[Reactie gewijzigd door T0mBa op 26 januari 2021 01:40]

Leuke aanname, helaas zit je er naast, ik heb namelijk een aantal van de games gewoon gespeeld en nog altijd in mijn library staan.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 26 januari 2021 10:13]

Dan weet je ook dat deze startlocatie en de gebruikte geweren pas vrijgespeeld worden nadat je meerdere challenges gehaald hebt, wat in het algemeel betekent dat je het level al meerdere keren uitgespeeld hebt.
of misschien moet je de lengte van een level niet baseren op speedrunners, die spelen spellen op een andere manier dan het gemiddelde persoon. Myst staat ook op een world record van onder een minuut. Iets wat je niet zal doen als je het normaal speelt
Een eerste level is toch ook even inkomen?
Pfff 40u is toch ook niks voor een spel van tegenwoordig. Ik had destijds in Final Fantasy 8 en 9 al 150u (met enkele sidequests) er op zitten .. wellicht zelfs over de 200 maar daar ben ik niet zeker van omdat het al zo lang geleden is (20/21 jaar geleden).
Als je je alleen focussed op een main storyline van een RPG zonder dat 'de grind' meetelt (uren bezig zijn met farmen van loot en xp) zijn die veelal ook niet veel langer dan 40 uur als ik het internet mag geloven.
Zelfs een speedrun van FFIX is nog ongeveer 9 a 10 uur :X

dat terzijde is een JRPG vergelijken met een "shooter" natuurlijk ook niet helemaal eerlijk.
Ja als je die vergelijking gaat doen een RPG spel tegen een action/adventure dan kan ik ook wel. 150 uur? man dat is niks Eve online en World of Warcraft haal je makkelijk 1000en. Daarnaast waren de Final Fantasy van het PSX tijdperk geen spellen waar je over de 100 uur komt tenzij je elk steentje perfect wil omdraaien. Gemiddeld zitten die tussen de 40-60 uur. (zie ook howlongtobeat.com)
Ken letterlijk geen enkel action/adventure spel waar je aantal uur voor de main story in de buurt komt van 100+ uren, het is ook niet iets wat je kan vergelijken met RPG spellen.
Grappig genoeg wil ik juist korte games. Speel ik tenminste iets uit en heb ik t gevoel dat ik iets nieuws kan gaan ontdekken.
Als de prijs in verhouding is heb ik daar geen moeite mee nee. Maar als ik 50-70 euro voor een spel uitgeef, dan wil ik wel waar voor mijn geld krijgen. Ik geef niks om multiplayer (behalve CO-OP), dus als ik dan binnen een paar uur klaar bent met het single player deel, dan vind ik het het geld niet waard.
Eens, 8 uur is ook wel heel erg kort, maar in het geval van Hitman is dat natuurlijk niet geheel correct. Maar voor 60 euro heb ik persoonlijk liever een game van 30u met een echt goed verhaal dan bijvoorbeeld 120 uur in Assassin's Creed waar 80% van de tijd toch een half geforceerd "Doe dit, pak dat op, en hier is nog een side quest" achtige playtime bevat.
De herspeelbaarheid is wel groot. In Hitman 2 heb ik meer dan 80 uur gelogd, simpelweg omdat elke locatie op meerdere manieren uit te spelen is.
Ik vind die tijden wel heel laag in vergelijking met Hitman en Hitman 2. Ik heb in beide games samen honderden uren zitten. Maar dan heb ik ook wel alle challenges gehaald en bijna alles zelf uitgezocht. Ben benieuwd of Hitman 3 echt zo karig is, of de mensen die hun tijden hier opgeven zo slim.

[Reactie gewijzigd door PizzaMan79 op 26 januari 2021 00:56]

Ik vind die tijden wel heel laag in vergelijking met Hitman en Hitman 2. Ik heb in beide games samen honderden uren zitten. Maar dan heb ik ook wel alle challenges gehaald en bijna alles zelf uitgezocht. Ben benieuwd of Hitman 3 echt zo karig is, of de mensen die hun tijden hier opgeven zo slim.
Ja Hitman (2016) is 2x zo lang gemiddeld met extra's dan Hitman 3, Hitman (2016) met extra's is gemiddeld 26 uur, en Hitman 3 met extra's is gemiddeld 12½ uur.

Snap er geen bal van waarom ze Hitman 3 ruim 2x zo kort gemaakt hebben, dat slaat werkelijk nergens op, en Hitman 2 (2018) is met extra's gemiddeld zelfs 28 uur.
Je citeert howlongtobeat. Ik geef aan dat mijn ervaring bij Hitman 1 en 2 daar nogal van afwijkt. Je hebt het spel zo uitgespeeld, maar alle challenges en achievements lukt je no way in 28 uur. Zeker niet als je echt zelf alle oplossingen zoekt. Dan is het ongeveer 10x zo veel.
En jij leest ook blijkbaar niet wat er op howlongtobeat staat, aangezien er ook bij staat bij Hitman 3
Completionist 19½ Hours, maar bij Hitman (2016) staat Completionist 95 Hours, en Hitman 2 (2018) nog VEEL langer Completionist 122 Hours, dus ja Hitman 3 is VEEL korter dan deel 1 en deel 2.
Ik zie het nu, dank je. Snap dan niet wat mail+extra's inhoudt.
Waar ligt de grens tussen extra en completionist dan? Sniper challenges of zo?
Wat een onzin. Ik heb er al 40 uur inzitten en ben zit nu tegen mastery van Berlin aan. De laatste 3 levels heb ik niet eens opgestart. Je hebt een level pas uitgespeeld, en kent het verhaal pas, nadat je alle kill challenges en mission stories hebt gedaan. Daar ontdek je de verhalen in de wereld. En als je die hebt: Suit Only, Silent Assassin.

Als je na 1 playthrough van een level direct doorgaat ontneem je jezelf 90% van de game en snap je niet hoe tof Hitman is. Eén grote puzzel, ieder level weer :)

[Reactie gewijzigd door DDuce op 26 januari 2021 09:54]

Wat een onzin. Ik heb er al 40 uur inzitten en ben zit nu tegen mastery van Berlin aan. De laatste 3 levels heb ik niet eens opgestart. Je hebt een level pas uitgespeeld, en kent het verhaal pas, nadat je alle kill challenges en mission stories hebt gedaan. Daar ontdek je de verhalen in de wereld. En als je die hebt: Suit Only, Silent Assassin.

Als je na 1 playthrough van een level direct doorgaat ontneem je jezelf 90% van de game en snap je niet hoe tof Hitman is. Eén grote puzzel, ieder level weer :)
Vreemd dan heb je zeker alles ruim 3x opnieuw gedaan, want Hitman 3 is met extra's maar gemiddeld 12½ uur en meer niet, dus vind het heel bijzonder dat je 40 uur in een spel kan gooien die maar gemiddeld met extra's 12½ uur is.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 26 januari 2021 15:50]

Ja, da's ook het hele idee. Je moet alles wel 5x opnieuw doen om alles te zien. Alleen Dartmoor al. Daar heb je één target en 3 mission stories plus nog een handjevol unieke assassinations. Da's dus 8x spelen om alle verhalen te zien. Iedere playthrough heeft z'n eigen dialogen en leert je de karakters beter kennen. Nieuwe vermommingen, nieuwe delen van het level die je ontdekt.

Dat bedoel ik ook: je kunt Hitman niet zien als een CoD dat je 1x speelt en van A naar B gaat. De slogan is niet voor niets: "The world is your weapon".

Een mastery van 20 is misschien wat overdreven maar ik raad je echt aan om op z'n minst alle mission stories en assassinations te ontdekken in ieder level. Je zult zien dat je dan zonder enige moeite eindigt op een mastery van rond de 14/15 en wegloopt met een hele nieuwe waardering voor deze unieke game :-)

[Reactie gewijzigd door DDuce op 27 januari 2021 11:13]

Ja, da's ook het hele idee. Je moet alles wel 5x opnieuw doen om alles te zien. Alleen Dartmoor al. Daar heb je één target en 3 mission stories plus nog een handjevol unieke assassinations. Da's dus 8x spelen om alle verhalen te zien. Iedere playthrough heeft z'n eigen dialogen en leert je de karakters beter kennen. Nieuwe vermommingen, nieuwe delen van het level die je ontdekt.

Dat bedoel ik ook: je kunt Hitman niet zien als een CoD dat je 1x speelt en van A naar B gaat. De slogan is niet voor niets: "The world is your weapon".

Een mastery van 20 is misschien wat overdreven maar ik raad je echt aan om op z'n minst alle mission stories en assassinations te ontdekken in ieder level. Je zult zien dat je dan zonder enige moeite eindigt op een mastery van rond de 14/15 en wegloopt met een hele nieuwe waardering voor deze unieke game :-)
Zal kijken als ik de tijd heb, en bedankt.
Die map is als je het standaard-pad volgt eigenlijk nog niet eens zo heel lang. Ik denk dat je die best in een kwartier kunt doen. Ga je van het pad af, dan kun je rustig een uur bezig zijn. Het ligt er maar net aan wat je wilt doen. Soms kan het snel, soms gaat het traag.
Ja, maar dan moet je weten wat je doet en hoe je het moet doen. De eerste exploratie is +- een uur in een degelijk Hitman level. Daarna kun je het sneller en efficiënter doen, mede omdat het spel je andere startpunten geeft en items om mee te starten. Juist dát maakt het spel fijn om herhalend in te spelen.
Oh zeker, maar daarom is dit nog niet echt realistisch. Maar voor deze missie is het standaard pad eigenlijk vrij snel afgelopen (server hacken, kamer binnengaan, afmaken en weggaan). Doe je dat niet, dan ben je wel langer bezig om ze eens vrij te krijgen. En de ene keer probeer je alles netjes te doen, de andere keer ga je lekker wat meer mensen vermoorden om te kijken wat er allemaal nog meer te doen is.
Ik deed over Colorado in hitman toen een hele zaterdagmiddag. Zonder YouTube etc. Super toffer ervaring.
Dat was ook wel een hele pittige missie, daar ben ik heel vaak de sjaak geweest.
Heb Hitman 3 nog niet gespeeld. Maar gemiddeld heb je wel minimaal 1 uur nodig als je echt wil genieten van de Hitman sfeer.(sinds de reboot). Verkennen van level, gesprekken afluisteren, wachten op juiste moment.
Ik verwacht zelf dat er verschillende tijden zullen zijn. Het zal er vooral aan liggen op welke manier je speelt. Zoals ik bijvoorbeeld in de artikel lees
Hiermee wordt echter geen silent assassin-beoordeling bereikt
Ook zal dit natuurlijk niet hun eerste poging zijn dus ik zou er vanuit gaan dat het gemiddelde een stuk hoger ligt.
45-60 minuten is wel normaal per level. je gaat nog wel is dood etc, dus als je er minder dan een half uur over doet ben je wel "snel"
Na deze speedrun inclusief video niet langer dan 20 seconden.
Ik begin altijd weer overnieuw wanneer ik ontdekt ben of per ongeluk een omstander heb vermoord. Zo ben ik soms wel dagen bezig ( heb niet zoveel tijd om te gamen) om een level te voltooien.
10 seconde is alweer langzaam, het staat nu op 7 seconden:

https://www.youtube.com/watch?v=9V1D8qxlLmI
de video is 8 seconden op tweakers, titel heet ook "minder dan 10 seconden"
Fair point, haha. Ik had het inderdaad anders gelezen.
Heb je 1 a 2 jaar aan een spel gewerkt en dan zie je dit. Zou je dan lachen of huilen :+ ?
Ik denk dat ik trots zou zijn dat ze deze work around gevonden hebben en benieuwd ben hoe snel het uiteindelijk kan worden (als devver heb je er natuurlijk 5 seconden over gedaan :P)
Doet me denken aan deze video: https://www.youtube.com/watch?v=sK_PdwL5Y8g een aantal devs van half life 2 reageren op een speedrun, best interessant om hun meningen en reacties te zien.
Er zijn ook videoseries waar devs van een game kijken naar een speed runner die door hun game gaat, met alle glitches die daarbij gebruikt worden, best vermakelijk 😃
ligt aan de developer: https://www.youtube.com/watch?v=PH2-oM7IWpY
deze kan erom lachen.

[Reactie gewijzigd door flippy op 25 januari 2021 22:37]

Ze hebben het geld dan toch al binnen.
Ze vinden het juist geweldig, ooit een interview gelezen waar ze zeiden "silent assassins suit only moet echt onmogelijk zijn in dit level" en dat er dan toch mensen zijn die het binnen 1 min hebben geregeld.
Gratis publiciteit? Zou fantastisch wezen.
Mwa, bedenk wel dat er vaak heel wat uurtjes aan vooraf zijn gegaan voordat ze deze speedrun kunnen doen.
Ben ik de enige die het raar vindt dat er geen gebruik word gemaakt van tiende van een seconde? Als mensen zó verschrikkelijk dicht op elkaar zitten zou dat eigenlijk wel moeten. Als ik een gedeelde eerste plek had, zou ik wel willen weten óf ik nou eerste of tweede ben :*)

Overigens wel machtig mooi dat mensen dit voor elkaar krijgen, ik heb er het geduld niet voor haha

[Reactie gewijzigd door xDinql3umz op 25 januari 2021 22:55]

Speedrunners gebruiken vrijwel altijd de timer van de spel. Bijvoorbeeld in het erg geoptimeerde Doom is daardoor records verbreken enorm moeilijk, een hele seconde eraf kan bijna of helemaal onmogelijk zijn.
Speedrunners gebruiken vrijwel altijd de timer van de spel.
Dit ben ik niet met je eens. Best genoeg spellen hebben geen klok maar zijn hebben wel speedruns. Bijvoorbeeld Mario en Zelda games.
Klopt.
Correct is denk ik dat ze de timer van het spel gebruiken als er een is. Maar waarom heb ik nooit helemaal begrepen, bv. voor Doom.
Ik kan zover 2 redenen bedenken.
1: dit is minder makkelijk te manipuleren. Een externe klok moet bij een filmpje geplaatst worden. Zou de film gemanipuleerd zijn (bijvoorbeeld een paar seconden van de loading screens afhalen, film op 1.01 snelheid laten afspelen) zal de externe klok niets merken maar de interne klok heeft het al opgenomen.

2: vaste begin en eindtijd. De ene zal zeggen dat de tijd begint als de level is geladen (en de camera nog naar de speler moet verplaatsen) en de andere zal dan gezegd hebben van zodra ik kan bewegen begint de tijd. Of hoort de level intro film er wel/niet bij En het einde ook. De ene zal zeggen dat zodra je de knop indrukt dat je de level behaalt heb en de andere pas bij wanneer je de samenvatting ziet. Nu kan niemand klagen dat er ongelijke start en eindtijden zijn.

[Reactie gewijzigd door Daoka op 26 januari 2021 05:09]

Het issue van begin en eind tijd is bij speedruns zonder ingame timer eigenlijk altijd vastgelegd.
Op de frame nauwkeurig gaan ze kijken wanneer het er echt om gaat.
De interne klok corrigeert ook voor inconsistente lag, maar dit kan ook ongewenst zijn, vaak is lagreductie immers skill-based. Laadtijden consistent maken tussen verschillende systemen kan ook handig zijn als de in game timer laadtijden niet telt.

Maar tbh, veelal is de reden gewoon dat het het verificatieproces een stuk gemakkelijker maakt. Er hoeft immers geen framecount uitgevoerd te worden. Zeker bij zaken zoals Individuele level runs van <30s is dit een gigantisch stuk sneller doordat je de video niet moet gaan downloaden en met avidemux gaan prutsen om het exacte aantal frames te tellen.
Dat is ook wat ik zat te denken. Als ik de video bekijk lijkt het me dat het om echt milliseconden zal gaan. Maar ik denk dat het in dit geval komt omdat de interne tijd van het spel gebruikt wordt (samenvatting na de level). Dus als die 8 aangeeft en bij de rest van de mensen 9 is het dus sneller dan de rest.
Dit is toch ook wel een beetje een flaw in level design, als je zo gemakkelijk en snel die twee targets kan uitschakelen...
Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat dit bewust mogelijk gemaakt is. Zou anders bijzonder toevallig zijn.
Als men uitgaat van een 'standaard' strategie dan zou dit best wel eens per ongeluk gegaan kunnen zijn. Dan ligt de focus op de ervaring en alles er omheen, en met die tunnelvisie mis je dan iets dat je met een aantal playthroughs wellicht wel ziet.
Ligt eraan of dit ook de standaard start locatie van de missie is, ik kan dat niet zo beoordelen maar er zijn er vaak meerdere bij deze Trilogie. Anders is dit wel een beetje een gekke situatie ja.
Hier begin je niet standaard in het spel, je start buiten op een balk van de wolkenkrabber.
Door muren heen kunnen schieten is wel slecht level design hoor/of een bug ofzo. Leuker had geweest als dit niet kon..
Clipping is erg moeilijk om goed te doen met beperkte rekenkracht. Daarom worst een niet zo geweldige oplossing gemaakt die voor de normale spelers goed genoeg werkt.
Dat speedrunners het soms misbruiken... Nou ja, zijn die ook weer blij.

Uiteindelijk misbruiken speedrunners ettelijke bugs die helemaal niet zo storend zijn. In Super Mario kun je door muren heen lopen. Geen normaal mens loopt ooit tegen die bug aan, het gebeurt alleen als je op de goede subpixel op exact het juiste frame omdraait terwijl je nog naar voren gaat. Zulke bugs mogen er voor mij best in blijven zitten als dat 10 jaar debugging bespaart.
Clipping is erg moeilijk om goed te doen met beperkte rekenkracht.
Dit is echt onzin, een pistoolschot clippen tegen de geometry van het level is zo ongeveer het simpelste en goedkoopste wat er is in een moderne game engine, het is letterlijk een raytrace van 1 ray zonder enige vorm van weerkaatsing of wat dan ook. Kost nog geen fractie van een milliseconde om uit te rekenen.
Aan de andere kant kan je in het echte leven ook door bepaalde materialen heen schieten mits de geweer / kogel genoeg kracht heeft.
Ik heb ook een paar keer moeten kijken omdat ik dacht dat er door muren heen geschoten werd, maar dat lijkt toch niet zo te zijn. Het zwartwit beeld maakt het lastig te zien.
  • De eerste wordt geheadshot tussen de spijlen van de balustrade door. Hij staat op het (indoor) balkon.
  • De tweede hangt net met zijn hoofd over de rand naar beneden te kijken.
Pfff speedruns.... oh wacht hij is 10 sec die wil ik wel kijken. :P
Lol, leuk spel zo ;)

Wel weer leuk gevonden zeg.
Dit is juist het leuke aan de Hitman serie, je kan vaak op meerdere manieren je target "verrassen" (omleggen).
Zo vond ik in Hitman, de double kill via een chandelier super cool https://www.youtube.com/watch?v=2oeibIFXgnM
En zoals iedereen het ook speelt, je oriënteert eerst het level, erna ga je bekijken en plannetje bedenken, zo ook de speedrunners.
Denk aan vroeger met de respawn killers zoals Fatal1ty, die leren ook eerst het level/map en waar alle respawn punten waren, de een vergruist ze, de ander vindt het cool.
Games zijn nu eenmaal repetief

edit;typo

[Reactie gewijzigd door GameNympho op 25 januari 2021 22:00]

Deze video is letterlijk de definitie van; En de bon. Tot ziens!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee