EA Play is vanaf release Xbox Series X en S beschikbaar bij Game Pass Ultimate

EA Play is vanaf 10 november onderdeel van het Game Pass Ultimate-abonnement. Op diezelfde dag verschijnen de Xbox Series X en S. In december komt EA Play ook naar het Game Pass-abonnement voor de pc.

Begin september kondigde Microsoft aan dat het EA Play-abonnement onderdeel wordt van sommige Game Pass-abonnementen, maar wanneer dat in zou gaan was nog niet duidelijk. Microsoft heeft dat nu opgehelderd: het Game Pass Ultimate-abonnement krijgt vanaf 10 november EA Play-integratie. Dat geldt dan alleen voor consoles, EA Play komt pas in december beschikbaar voor Game Pass op de pc. Via EA Play zijn ruim zestig games van uitgever Electronic Arts beschikbaar.

Microsoft heeft ook een faq online gezet met uitleg over hoe de integratie op pc's werkt. Gebruikers moeten aanvankelijk nog de software van EA gebruiken en daar een account maken. Vervolgens moet het EA-account gekoppeld worden met het Game Pass-account.

Als Game Pass Ultimate-abonnees nog een lopend EA Play-abonnement hebben dat is gekocht via de Microsoft Store, dan wordt dat automatisch stopgezet. Het tegoed dat gamers aan EA Play hebben wordt met een 3 tot 1 verhouding omgezet in Game Pass Ultimate. Spelers die een EA Play-abonnement hebben dat nog drie maanden geldig is, krijgen dus een maand Ultimate erbij. Het omzetten van EA Play-abonnementen geldt niet voor pc-gamers. Ook moeten pc-spelers zelf hun EA-abonnement opzeggen via Origin.com.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

29-09-2020 • 21:05

141 Linkedin Whatsapp

Submitter: Schizo007nl

Lees meer

Reacties (141)

141
128
48
5
0
64
Wijzig sortering
Let op dat er ook nog EA Play Pro bestaat voor PC spelers, en dat je niet kan upgraden naar Pro als je het EA Play lidmaatschap via GamePass krijgt. Met het reguliere EA Play abonnement krijg je 10 uur toegang tot nieuwe games en onbeperkte toegang tot oude games op een lijst, met Pro heb je onbeperkt tot alles toegang inclusief een aantal bonussen zoals de season passes en 'premium content'.

De vraag is natuurlijk hoeveel dat uitmaakt. Het is sowieso een leuke bonus in GamePass voor zij die graag EA games spelen
Ik vindt de ultimate pass echt super. Ik heb sinds meer dan een jaar de xbox en voor 3 jaar nu ultimate voor een euro aktie en geloof dat ik voor 3 jaar nog geen 60 euro kwijt was en heb sinds de xbox maar 1 game gekocht en dat was red redemption 2 en voor de rest alles via de bieb. Fallout 4 , Fallout online , AC, Gears of wars ,Halo , state of decay, Tombraider, the division etc. SUPER
Met gamepass heb ik bij release van de game het volgende gespeeld:
  • Ashen
  • Gears 5
  • The outer world
  • Ori and the will of the wisp
  • Wasteland 3
  • Blair witch
  • Minecraft Dungeons
Vrij snel na release van de game heb ik nog gespeeld:
  • Metro Exodus
  • Vampyre
  • Hellblade Sanua's Sacrifice
En wellicht nog meer maar dat is wat ik me kan herinneren. Kan me dus totaal niet vinden in jouw commentaar. Natuurlijk is het ook persoonlijke smaak, en Gamepass is denk ik ideaal voor gamers met een brede smaak in genre en stijl.
Dit zijn een beetje de games die ik gespeeld heb met gamepass of ga spelen.
-Yakuza series
-final fantasy 15
-gears of war serie
-halo master chief collection
-halo 5
-minecraft
-minecraft dungeons
-batman arkham knight
-Batman arkham
-Batman akrham city
-tomb raider series
-doom 2016 vanaf morgen doom eternal
-dishonored 2
-fallout new vegas
-fallout 76
-fallout 4
-destiny 2 met alle dlc
-gears tactics
-metro serie
-battletoads
-sea of thieves
-street of rage 4
-the outer worlds
-the witcher 3
-red dead redemption 2
-gta 5
-wasteland series
-ori 1 en 2
-nier automata
-mutant year zero
-mortal kombat x
-marvel vs capcom
-hellbalde
-grounded
-forza horizon 4
-forza motorsport 7 vanaf morgen
-f1 2019
-dirt 4
-dead island de
-deliver us the moon
-darksiders series
-sunset overdrive

[Reactie gewijzigd door gerrit-jan83 op 30 september 2020 07:59]

Ik vond het, zeker met die aanbieding eerder dit jaar, best wel een leuke deal en denk dat ik wel vaker ff een gamepass neem om even wat te checken ook. Zelf ook outer worlds bv uitgespeeld
gears 5, ori en metro exodus geen triple a.
Deze games zijn meer triple a en zit meer variatie in het verhaal en missies dan ghost of tusima.
Ghost heerlijk gespeeld maar elk deel van het eiland was steeds doe dit en doe dat niks geen variatie behalve level design.
Ik geef toe van de 100+ games (zo 200+) is het zelf volgens mij zijn er denk ik zo 30 echt triple a titels.
Dat gedoe om triple-A games lijkt op het spreekwoordelijke wedstrijdje ver pissen :+
Niet-triple A titels kunnen ook leuk zijn, toch? Bijvoorbeeld (oudere) games als Minecraft, Super Lucky's Tale en Snake Pass. Allemaal prima vermaak - daar gaat het om :)
Zeker waar. Ik heb bloodstained gespeeld (een castlevania kloon) en heb me uitzonderlijk vermaakt. Had ik geen Gamepass gehad was ik nooit tot zo'n game gekomen. De game ligt in gedachte buiten mijn comfortzone en door gamepass is dit onterecht gebleken.

De illusie is tevens dat triple AAA games betere gameplay heeft maar meer dan vaker is dit niet zo. assassin creed is toch meer een goed uitziende wereld met enorm veel repetitie in missies, gameplay is amper vernieuwend of bijzonder.
Helemaal met je eens.
Dit had ik vooral met ghost of tusima die was helemaal reptitie in de missies.
Mooie game maar elk deel van het eiland was weer het zelfde doen.
Helemaal mee eens.
Maar dat gezeur dat er nooit triple a titels in gamepass staat is niet waar.
Ik vond de 1e ori niet perse triple a titel maar damm wat was die game goed.
Super luckys tale ook super game, geen mario maar zeer leuk.
Dan street of rage 4 en battletoads.
Ben je er niet moe van om steeds de Playstation console warrior uit te hangen? Komt een beetje zielig over namelijk.
Je blijft zielig overkomen. De reden erachter doet er mij niet zoveel toe 8)7 Je komt hetzelfde over, mischien ben je gewoon een vervelend kind.
Ik heb ook geen console en alleen een PC, maar je zet jezelf echt voor lul

Je geeft als reactie
"kortom niet echt triple A games"
Op een post waarvan er minimaal 20 van de 40+ genoemde titels triple A zijn.

Je zat er gewoon naast en dat geeft niet.
Dat is een flinke aanname die je doet.
De kans is namelijk vrij groot dat er wel degelijk next-gen first-party exclusives komen.

Ook genoeg recente games op GamePass te vinden.
Je maakt je echt druk om eventuele wel/niet first party games van een console waar je overduidelijk niet geinteresseerd in bent.
Alsof het type first party exclusives ook echt zo divers is. Over algemeen allemaal dezelfde insteek.
Accepteer het nu maar gewoon dat Microsoft een andere strategie hanteert waar jij je geen zorgen over hoeft te maken.
Zoals eerder gezegd...Microsoft hanteert een andere strategie waarbij de brand Xbox Live het focuspunt is. Of dat nu op de Xbox of pc is maakt niet uit....het draait erom dat de casual gamer ook zijn weg weet te vinden naar het model en die groep is nog vele malen groter dan de hardcore gamer.
Ja, net als Sony alleen Ratchet & Clank heeft en voor de rest ook niets next-gen doet? Backwards compatibility hoeft écht geen effect te hebben op de visuele kwaliteit van games. Je hebt nu bijvoorbeeld al PC games die zeker visueel vergelijkbaar zijn met next-gen console games. Die games zijn ook op de huidige consoles te verkrijgen. Of is dan ineens geen next-gen meer?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 159816 op 30 september 2020 02:35]

Ja, net als Sony alleen Ratchet & Clank heeft en voor de rest ook niets next-gen doet?
Volgens mij niet echt accuraat. Als Demons Souls en Astros er bij launch al zijn en nog van alles in de pijplijn zit, waarvan zeker niet alles naar PS4 komt.

Ik vind het overigens dikke prima dat Sony beide doet. Je 100 miljoen+ gebruikers blijven ondersteunen. Iets wat Sony elke generatie belachelijk veel langer doet dan MS en Nintendo.

En daarnaast een aantal fundamenteel nieuw gebouwde games, zoals R&C.
Backwards compatibility hoeft écht geen effect te hebben op de visuele kwaliteit van games. Je hebt nu bijvoorbeeld al PC games die zeker visueel vergelijkbaar zijn met next-gen console games.
Uhm nee. Dit is wat Phil Spencer zei (probeert te verkopen) en dit is globaal met de grond gelijk gemaakt. Grootste onzin ooit.

Next gen is niet resolutie, fps en de settings van medium naar ultra slingeren. Wat @Aaargh! over game design zegt is niets minder dan waar. Niet omdat Mark Cerny het zegt, maar experts in het veld dit in no time kunnen uitleggen. SSDs zijn er niet enkel om laadtijden iets te verkorten. Dat ga je vooral meteen merken, omdat dit makkelijk toe te passen is. Maar heeft iemand ook maar een beetje opgelet bij die Unreal tech demo?? Dat gaat echt niet lukken op current gen.

Nieuwe consoles worden in cross gen games (dat is iets anders dan backwards compatibility btw) per definitie belemmerd en PC is het platform bij uitstek waar 3000,- PCs worden belemmerd door 500,-. PCs en consoles

Wederom in het midden gelaten hoe relevant je dit vindt. Ik kijk uit naar next gen tech, anderen geven er geen bal om. Ieder ding.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 30 september 2020 09:19]

De Demon Souls remake laat niets zien wat nu nog niet mogelijk is. Ik snap niet zo goed waarom je dat als voorbeeld aanhaalt.

PC is bij uitstek het platform dat gelimiteerd wordt door de consoles. Zelfs nu is dat nog het geval. Games worden bijvoorbeeld nog steeds niet geoptimaliseerd voor 32 cores/64 threads.

PC games waarbij een SSD vereist is behoren tevens al jaren tot de mogelijkheid. Vrijwel iedereen die gamed heeft een SSD in zijn PC zitten. Maar omdat er rekening moest worden gehouden met de consoles werd daar niet voor gekozen.

Bij een PC zal je qua texture streaming ook minder van de SSD gebruik hoeven te maken als je genoeg RAM tot je beschikbaar hebt. Je kan dan gewoon alle textures en models die je nodig hebt in je RAM dumpen klaar voor gebruik.

Next-gen is typisch een console dingetje, aangezien het op de PC markt een constante stroom is van verbeteringen. En betere grafische technieken horen daar ook bij. Volgens jouw logica zou een game als Crysis in 2007 geen "next gen" zijn? De introductie van SSAO heeft bijvoorbeeld een enorme impact gehad op game design na Crysis.
De Demon Souls remake laat niets zien wat nu nog niet mogelijk is. Ik snap niet zo goed waarom je dat als voorbeeld aanhaalt.
Wel tegenover de vorige gen inclusief raytracing. Next-gen betekend niet dat alles wat je op je beeld ziet nooit eerder is gedaan of alleen uit nieuwe tech bestaat. Next-gen is het gehele plaatje. Gewoon nieuwe generatie consoles.
Het is inderdaad een nieuwe generatie consoles, en die kunnen meer dan de vorige generatie. Maar next-gen impliceert unieke aspecten die we nog niet eerder gezien hebben. En dat is simpelweg niet waar.
Waar doel je dan op? Je mag best beargumenteren als je dat soort claims heel makkelijk maakt namelijk. Zo'n hele console bestaat uit unieke aspecten die we niet eerder op de vorige consoles hebben gezien als standaard. Waren de Xbox One en PS4 dan zo "uniek"?
PC is bij uitstek het platform dat gelimiteerd wordt door de consoles. Zelfs nu is dat nog het geval. Games worden bijvoorbeeld nog steeds niet geoptimaliseerd voor 32 cores/64 threads.
En dat gaat ook niet gebeuren totdat jan-met-de-pet een 32 core PC heeft staan.

PC games worden ontwikkelt voor de minimum-spec PC die ondersteund wordt, en als je een snellere PC hebt krijg je iets betere graphics. Als je een game gaat ontwikkelen voor PC's met 32 cores, 64GB RAM, een ultra-snelle SSD en en een RTX 3090, dan kan je dat spel aan maar liefst 12 mensen verkopen, en dan haal je nooit je ontwikkel budget er uit.

Wat consoles doen, is zorgen dat iedereen dezelfde specs heeft, dus ook hetzelfde minimum. Zolang de specs van de console beter zijn dan de minimum specs van PC's zal je op consoles betere games kunnen maken dan op de PC.
PC games waarbij een SSD vereist is behoren tevens al jaren tot de mogelijkheid.
Met alleen een SSD ben je er niet. PC's hebben bijvoorbeeld het nadeel dat de GPU z'n eigen RAM heeft, dit zorgt dat die SSD veel minder toevoegt dan op een console.

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 30 september 2020 11:25]

Ratchet and Clank op de PS5 lijkt de SSD snelheden te benutten met snel wisselenden werelden. Dat zou momenteel niet voor een PC spel worden ontworpen. Om nu te zeggen dat R&C hierdoor BETER is dan PC games is niet waar. Het spel draait namelijk maar op 4k/30 omdat je aan de GPU van de PS5 vast zit. Dus ja, interessante levels, maar niet zo mooi en je kunt niet zo goed reageren als in een 60fps spel. Zelfde met Horizon New Dawn. Niet alleen mooier op PC, maar ook makkelijker om je pijlen te richten. De gameplay op 60fps is simpelweg beter.
De Demon Souls remake laat niets zien wat nu nog niet mogelijk is. Ik snap niet zo goed waarom je dat als voorbeeld aanhaalt.
Bijna instant van level wisselen kan per definitie niet op huidige consoles, dus volgens mij heb je niet op zitten letten. Dat kan op PC niet eens. Bovendien ziet DS er absurd veel beter uit dan elke cross gen game en zelfs de meeste next gen games. Bij menig podcast komt DS naar voren als meest indrukwekkende next gen game tot dusver.
En nee dat is niet omdat de resolutie en fps beter zijn (zoals die enhanced zooi op series X) of er auto HDR tegenaan wordt gegooid. Nee, ze hebben daadwerkelijk die hele wereld herbouwd. Zoals bij Shadow of the Colossus. Nog zon parel.

PS5 SSDs zitten al jaren in PCs?? Wat hebt jij gerookt voordat je begon met typen joh.
Dergelijke SSDs zijn nagenoeg niet op de markt, laat staan dat ze er dicated games voor gaan bouwen op PC. Bovendien is de architectonische 12 channel setup in de PS5 custom en geoptimaliseerd. Wat natuurlijk de basisgedachte van consoles is.

Je lult echt maar een eind raak.
Dat kan wel op de PC, je kan al ongeveer een half jaar SSD oplossingen krijgen die 20Gbyte/s uncompressed doen.
https://www.legitreviews....0/01/GC-4XM2G4-speeds.jpg

Ik snap dat het een complete rebuild is van de game, maar dan nog draait die game nog steeds maar op 1440p/60 en dipt hij in de trailer nog steeds onder de 60 fps. Dat is uitermate teleurstellend.

De reden dat SSD's niet op deze manier gebruikt werden is omdat we tegenwoordig zoveel game engines hebben die ook op de consoles moeten werken. Het probleem zat 'm niet in de PC hardware, maar in de extreem trage gewone HDD's in de huidige generatie consoles.
"Jaren" zeg je. Welke SSD van 250,- doet 20 gb uncompressed trouwens?? Jaren geleden? Naja laten we 499,- pakken. Niet dat het dan nog relevant is in deze duscussie, maar ik moet je een beetje ruimte geven.

Maar begin niet over PC wordt belemmerd, want dat was mijn basis argument al tov die PR bullshit van Phil. Daarmee bevestig je alleen mijn argument. Dus thx anyway.

Consoles zorgen voor de massale installbase die bedrijven instaat stelt games van 100 miljoen en meer te maken. Graag gedaan.

Blizzard slaagde er lang geleden in geld te verdienen op PC en daarmee dus ook big budget games te kunnen maken. Maar juist door NIET de high spec PCs aan te schrijven, maar een zo breed mogelijke markt. En dan met ziek sterke artstyles, zoals Nintendo dat ook doet.

En dat je resolutie er specifiek uitvist geeft eigenlijk al aan dat je er geen bal van snapt. Dit is echt het minst interessante aspect van next gen. Het maakt een games zelfs nauwelijks mooier, enkel... iets scherper. Wat relevant wordt op grote schermen. Thats it.

Ik neem nog liever 1080p upscaled naar 4K, waarin alle rekenkracht naar lighting, effecten en een vollere wereld is gegaan.

Resolutie als absolute norm nemen is de groorste marketing bullshit ooit.
Het idee alleen al dat mensen denken dat het verschil tussen Series S en X gaat over 1440 vs 4k.... compleet ridicuul gewoon.

Demon's Soul benut de SSD, ziet er absurd uit en er zijn maar weinig games die in de buurt komen. En dit is 'gewoon' een remake.

Maar blijf vooral pogen om de PS5 te bashen. Gaat erg goed tot nu toe.
We gaan de benchmarks zien. Ik verwacht dat we net als bij de vorige generatie we bij multiplatform titels wederom Sony hebben die achterloopt op de stabiliteit van de framerate (of resolutie). De SSD is simpelweg geen vervanging voor het gebrek aan compute van de CPU en GPU.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben blij dat de consoles eindelijk SSD's hebben. De laadtijden bij consoles zijn de afgelopen 10 jaar compleet uit de hand gelopen. Maar het is geen ontwikkeling die uniek of speciaal is. De huidige 3000 generatie van videokaarten ondersteund precies datgene wat de SSD's in de nieuwe generatie consoles doen. Verder is de vraag of de snelheid van de PS5 SSD echt nodig is om te bereiken wat ze willen, of dat het ook al haalbaar is met een langzamere SSD.

Overig zijn deze snelheden al langer te halen met Raid 0 Optane configuraties.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 159816 op 30 september 2020 16:21]

Je draait er behoorlijk omheen. Grote woorden allerlei claims. Als iemand er direct op reageert, begin je weer over iets nieuws.

Met de 3000 serie refereer je naar gforce? Misschien heb ik iets gemist, maar die zijn net uit? Hoe zijn we van "jaren" naar nagenoeg 'op' de release date van de consoles gegaan dan??? Mij ben je helemaal kwijt in de kluwe van suggesties, claims en flinke dosis zeik op de PS5 gewoon omdat de PS5 is.

Nouja, het is wel goed zo. Ik ben uberhaupt pro PC en deze discussie slaat eigenlijk nergens op.
Je doet net of er niets tussen hdd's en de huidige snelste ssd's zit. Het hele punt is dat zelfs de traagste ssd's van 10 jaar geleden al velen maler sneller zijn dan een hdd. Daar is nooit gebruik van gemaakt omdat game engines ook op consoles moesten draaien. Als je denkt dat UE5 alleen goed gaat werken op de PS5 snap je er volgens mij niet zoveel van.
Het hele punt is dat zelfs de traagste ssd's van 10 jaar geleden al velen maler sneller zijn dan een hdd.
Nee.. dat was het punt helemaal niet. Blijf eens bij de les man.

Vertrekpunt -> Sony DOET naast Ratchet en Clank niks next gen -> gewoon een van de domste comments ooit, want dit is overduidelijk niet het geval.

Punt 2 -> Demon's Souls doet niks, wat op current gen niet kan -> echt een idioot statement.

Punt 3 -> Dan ga je je in allerlei bochten wringen om eigenlijk aan te geven -> Wat de PS5 met SSD doet, kan al JAREN op PC -> Dan zwak je het af naar een half jaar en eindig gewoon met de 3000 serie. Het hele idee dat je PC erbij betrekt, terwijl het over console gens gaat (want PC heeft helemaal geen gens) geeft eigenlijk al aan dat je er niks van snapt.

Punt 4 -> Vervolgens ga je mij ineens uitleggen dat PC wordt belemmerd door consoles, terwijl dit juist mijn argument was in de eerste post is. Dat PC per definitie een platform is dat altijd al is belemmerd door zowel console als eigen PC. Want PC is niet 1 platform, maar een verzamelbak. Die bedien je heel anders.

Kracht dicteert de fidelity van games niet, maar geld/budget.
En je hoeft mij en 99% van Tweakers niet uit te leggen dat er PC's bestaan van 1000en euro's, waar je een videokaart in kan gooien van 1500,- en dat deze vervolgens krachtiger is dan een PS5 van 499,-..... Thx Einstein.
ls je denkt dat UE5 alleen goed gaat werken op de PS5 snap je er volgens mij niet zoveel van.
Zie je letterlijk wat je schrijft?? GAAT... Weet je dit betekent in de zin van 'tijdsbepaling'?
We zijn met jou al van jaren geleden, naar een half jaar, naar het nu (3000 serie) en nu gaan we naar wat nog moet gaan komen.
Oftewel..... wat nu nog niet mogelijk is. UE5 is er niet. Dit betekent -> onmogelijk. Snap je dat?

Ik heb nergens gezegd dat UE5 exclusief PS5 is volgens mij toch?
Uit die zin van jou blijkt perfect wat jouw intrinsieke motivatie is...... -> zeiken of de PS5. Maar je lult jezelf aan alle kanten klem.

Ik vind het helemaal niet erg dat UE5 straks baanbrekende dingen gaat doen op PC, want ik hou van PC.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 1 oktober 2020 10:24]

Het feit dat je aangeeft dat iets zoals Demon Soul's niet al 2 jaar geleden zou kunnen op PC hardware geeft al aan dat je absoluut geen enkel idee hebt wat de vereisten zijn om bepaalde effecten tot leven te roepen.
Man wat ben jij onvoorstelbaar vermoeiend.
Allereerst heb ik dat helemaal niet gezegd. Het ging over console generaties en jij hebt PC erin gemanoeuvreerd om een punt te maken. Alleen gaat je punt alle kanten op, je argumenten gaan van jaren geleden, naar een half jaar geleden, naar de huidige situatie en nu weer naar 2 jaar. Je maakt niks concreet in termen van jaren, prijzen, merken en setups.

Je comments zijn gewoon een grote puinzooi. Een kluwe van compleet achterlijke claims, een hoop suggesties en wat losse pols bashes die in de echte wereld (degene waar studios in leven) nergens op slaan. Next gen, gaat over consoles. PC kent helemaal geen gens. Net als dat PC niet 1 platform is en PC van instap naar onbetaalbaar gaat.

Wat is je punt nu eigenlijk. Dat je 2 jaar geleden een PC samen kon stellen die misschien wel near instant Demon's Souls kan draaien? Een PC die een handje vol mensen kunnen betalen, waar geen studio op aarde van zou overwegen er ook maar iets voor te maken, want in een kapitalistische systeem is dat een doodvonnis? Ja? Dat is jouw redenatie om helemaal terug te komen op -> Sony doet niks next gen behalve Ratchet & Clank.

Ja inderdaad, dan ben ik wel echt de weg kwijt. Want Insomniac zou Ratchet & Clank nooit draaiend krijgen op een 3000,- PC, van nu of een paar jaar geleden. En From/Bluepoint krijgt dat me DS natuurlijk wel voor elkaar....... Wat een baanbrekende redenering.
Ah nu is prijs ineens een voorwaarde voor next-gen? Als het te duur voor je is telt het ineens niet meer mee? Wat door voor logica? Alleen de Tesla Model 3 is next-gen, want de voorlopers waren een stuk duurder?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 159816 op 1 oktober 2020 12:57]

Sure mate. Dat is de kern van het verhaal. Blijf vooral lekker in je droomwereld hangen, maar verspil mijn tijd verder niet.
Dat is een PCI-e insteek kaart met een raid oplossing van duizenden euro's die ook geen hardware matig I/O aan boord heeft verder. Die benchmark cijfers zeggen niet veel want een game zal daar niks mee doen op de pc. Dit is waar Linus mee kwam, en we weten allemaal wat Linus daarna deed.
Wat een onzin argument. De eerste echte next-gen games zijn er al, o.a. Flight Simulator en Star Citizen. Draait op PCs en straks ook op de Xbox.

Luie game studios zullen misschien klagen maar goede game studios bouwen schaalbare games.

Anno 2020 nul excuus meer.
Wat is er next gen aan een flight simulator? Alles is vrijwel statisch. Misschien het water een beetje meer.

Als nr dit next gen vindt en dit de selling point vindt. Dan begrijp ik wel waarom Microsoft gare games aflevert op een beetje games na.
Forza en gears of war 8)7 8)7 ;(
Wat is er next-gen aan een Flight Simulator game? Zo ongeveer alles. De game doet precies de dingen waarvan jij denkt dat een Series S of PlayStation 4 next-gen limiteert:

https://www.eurogamer.net...n-a-generation-wow-moment
https://www.techradar.com...ud-computing-in-pc-gaming
https://www.shacknews.com...arrives-ahead-of-schedule

Je hebt duidelijk geen verstand van techniek als je niet kan begrijpen waarom dit een echte next-generation game is waar alle high-end PCs op dit moment moeite mee hebben.
Je doelt op de SSD? Dan wacht je iets langer als je level wisselt. Of, in Unreal 5, dan zet je de texture kwaliteit wat lager.
De texture kwaliteit hoef je op een PC met genoeg RAM niet lager te zetten, in plaats van de SSD kan je dan je textures ook direct uit het geheugen trekken. Sowieso heb je kaarten met een bak meer VRAM.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 159816 op 30 september 2020 16:23]

Het gaat niet om wat sneller laden of iets betere graphics, het gaat om gameplay die helemaal niet mogelijk is met current-gen of PC.
Dat is een interessant statement. Kun je daar een voorbeeld van geven?
Gameplay die helemaal niet mogelijk is met de current gen of PC?
Dit is echt de grootste onzin die je nu uitkraamt.
Ik weet niet wat je allemaal aan het brabbelen bent maar het switchen van werelden is toch onderdeel van de gameplay?
Hoe wil je dat dan onderdeel maken van de gameplay 8)7

Hoe kom je erbij dat dit niet mogelijk is voor PC? Current gen consoles, ja dat kan ik nog wel begrijpen vanwege de rekenkracht.
Maar PC is altijd beter dan consoles.
het switchen van werelden is toch onderdeel van de gameplay?
Hoe lastig is het te begrijpen ? In R&C kan je als onderdeel van het spel supersnel tussen werelden heen-en-weer springen, dit is op een PC simpelweg niet mogelijk omdat je dan steeds moet gaan wachten tot de volgende wereld laad.
Hoe kom je erbij dat dit niet mogelijk is voor PC? Current gen consoles, ja dat kan ik nog wel begrijpen vanwege de rekenkracht.
Het heeft niks te maken met rekenkracht. De I/O op PC's is gewoon veel te traag om zoiets mogelijk te maken. Data op de SSD op een plek krijgen waar de GPU er iets mee kan duurt gewoon in verhouding ontzettend lang op een PC. Niet alleen is de throughput is veel lager, maar haast nog belangrijker, de latency is veel te hoog.
Maar PC is altijd beter dan consoles
LOL, nee. Een PC heeft vooral brute kracht, maar dat is niet altijd voldoende. Het is een beetje alsof je zegt dat een vrachtwagen sneller is dan een Porche, omdat ie meer PK's heeft. Consoles zijn specifiek gemaakt voor games, waar PCs meer generiek zijn. Er zijn wel degelijk grote verschillen tussen hoe een PC en een console in elkaar zitten.

Kijk naar wat Sony uit een PS4 weet te persen, een systeem dat bij release 7 jaar geleden al zwaar verouderde specs had.
Wie zegt is altijd beter? Weet je überhaupt waarom er consoles gekomen zijn. Het is niet altijd beter.
PC loopt altijd voor op de console.
Ja omdat er markt voor was om systemen te maken die maar een doel heeft en beperkt tot dat doel is. Zodat iedereen het snapt.
Het is toch zeker zo. Als je een game pakt dat op alle platforms uit is gekomen dan is de pc versie vaak het best. En dat zie je aan alles.
Zoals aan de hackers bij online multiplayer? Dat is niet perse beter.
Oké even voor de duidelijkheid ik reageerde op een post over de visuele overeenkomsten met elkaar. Ik heb het niet daar over.

Qua hackers en cheaters ja daar heb je vrijwel geen last van op de consoles.
Vindt je wat is er beter dan?

Ik heb alles gehad consoles en game pc nu weer. Maar je argument is wel erg zwak. Niet altijd is het beter.

Sommige dingen zijn beter zoals multitasken op de pc is beter.
Ik heb niet het idee dat ik meuk speel ,maar meer games die al een half jaar oud zijn die ook in de bak liggen voor rond de 30 euro. Ik denk zelf dat ik wacht op een tweede editie van de xbox next gen tenzij er een mooie inruil is dan wellicht wel , maar persoonlijk spel ik voornamelijk battlefield samen met een aantal mensen uit Noorwegen die ik ken van de farao island en meestal zijn we met zijn drieen :) en speel nog steeds fifa die overigens al 2 generaties achterloopt, maar geen issues en ondertussen andere games.

Maar goed laten we het houden op meuk. :) maar wel mijn meuk

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 30 september 2020 00:19]

Ik speel ook oude meuk, want ik wacht wanneer een game in de aanbieding is. Ik koop bijna nooit een game voor het volle pond.
Tja dat is persoonlijk natuurlijk. De ene wilt het eerder de ander niet. Zelf kijk ik wat voor game het is.

Call of duty haal ik op day one release. Omdat ik en me maten volle squad vaak online zijn. Andere games haal ik tussendoor wel eens.
Nou mwha weet niet of je beetje het nieuws volgt? Microsoft heeft Betestda overgenomen, dus opzich :)
En het gaat nog jaren duren voordat Bethesda met een nieuwe game komt.
En de fansbase is te groot van Sony daarnaast is het geen bethesta console.
Flig Simulator komt ook naar de XBox en dat is mogelijk nog dit jaar en anders volgend jaar.
Anoniem: 1239684
@Aaargh!30 september 2020 14:27
Ben je er niet moe van om steeds de Playstation console warrior uit te hangen? Komt een beetje zielig over namelijk...
Maar ea play pro bestaat toch sowieso niet op de xbox? Of komt dat nu ook?

Edit: komt dus niet. Hoop dat ea Pro ook gaat uitbrengen op de xbox.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 30 september 2020 00:10]

Heb gamepass ultimate krijg ik dan wel op 10 nov ea play of in december want heb alleen pc geen console
Ea play voor pc komt in december
Je kan vinden wat je van EA vindt maar desondanks hun slechte naamsbekendheid is dit naast de overname van Bethesda een goede keuze van Microsoft.

Wellicht zal die remaster van deMass Effect trilogie er ook bij zitten zodra die uitkomt.

Gamepass is mooi maar toch houd ik het voorlopig bij de PS5 deze gen. Het zou me verbazen als Sony deze generatie ‘wint’.
Volgens mij zit er niet een echt recente game in, elke game in EA Play is op zijn minst 10 maanden oud (dus de sportgame van vorig jaar, net voor de release van het nieuwe jaar). Ik heb het aanbod bekeken en vond het toen de 5 Euro per maand niet waard. Leuk dat het bij Game Pass komt, maar of het echt interessant is, valt te bezien.
Klopt helemaal! Dit is niet de duurdere ea play die erbij zit maar de standaard versie, tenzij er nog tegenbericht komt van Microsoft.

Desondanks een mooie toevoeging, vergeet niet dat je ook de 10 uur speeltijd krijgt als trial van de nieuwere games, op die manier had ik al meer dan genoeg voor sporadisch een potje fifa, meer speelde ik dat toch nooit.
Ik heb het jaarabonnement genomen en dan komt het op ongeveer 3 euro per maand uit. Battlefield 1 en V had ik al eerder gekocht, maar zodra die op EA Access kwamen, kon ik ze mooi weer inleveren voor een fikse korting bij GameMania op de nieuwste FIFA 20 toen.
Naast dat ik Battlefield V nog veel speel, haal ik het geld er dus makkelijk uit bij EA Access.
Hoe zit dat met de FIFA's ?
Hetzelfde. Fifa 20 zit nu bij EA Play, Fifa 21 kan je 10 uur 'proefspelen'. Ergens voorjaar volgend jaar zal die bij EA Play komen.
FIFA zou ik inderdaad misschien paar uurtjes wel kunnen spelen en dan stoppen.
Maar andere games zoals Battlefield etc of een UFC speel ik langer, dan is die 10 uur zo om.
Dan vindt ik het niet echt fijn wetende dat ik elke dag een beetje moet spelen om nog te kunnen genieten.
Voor Microsoft is het lesje nederigheid erg goed geweest, dus wie weet. Tegelijk is iedereen gebaat bij een gezond Sony, gezond MS en gezond Nintendo. De concurrentie is maar beperkt.
Wat de PS5 met sommige games heeft laten zien voelt echt next gen. De nieuwe Halo versus Horizon Forbidden West is een wereld van verschil. En dan bedoel ik niet de art style. Microsoft heeft de sterkere console (series X), een grote naam (Bethesda) aangekocht, en Gamepass is absoluut een geweldige wapen. De Playstation gamers van de huidige generatie zijn enorm verwend met The Last of Us, Uncharted, Spider-Man, Horizon Zero Dawn, God of War, Gran Turismo, Ghost of Tsushima etc. Ook komt er een remake van Demon's Souls en volgens geruchten ook van Metal Gear Solid. Dit zijn allemaal exclusief op de PS5 (sommige op PC) te spelen en dus verwacht ik niet dat veel mensen zullen overstappen. De nieuwe Xbox consoles zullen het beter doen dan de Xbox One verwacht ik, maar winnen van de PS5 gaat denk ik in de komende generatie niet lukken. Dichterbij komen wel.
Veel jongere spelers zullen op basis van wat hun vrienden aanschaffen ook voor dezelfde console kiezen. Zolang er geen cross console gaming is, zal volgens mij de PS5 dus nog heel veel verkocht gaan worden, aangezien de meeste van deze groep ook al op de PS4 zaten. Microsoft is wel bezig aan een inhaalslag,maar ze zullen in Europa en zeker in Japan denk ik niet de grootste worden.
Ik ga zelf ongetwijfeld weer voor de Xbox, terwijl mijn zoon de PS5 zal aanschaffen. Nog een ruime week en mijn Xbox Live Gold loopt af. Tijd om daarna voor 3 jaar kaarten te kopen en deze om te zetten naar de Ultimate Gamepass.
De mass effect remaster zal er niet direct inzitten, tenzij Microsoft daar nog eens apart geld voor neer telt maar verwacht ik niet. Over het algemeen duurt het zo'n 6-12 maanden voor games in EA play verschijnen en dat zal ook wel zo zijn als het onderdeel van gamepass is.
Hoe dan ook, prima deal. Ik wacht wel tot hij er in komt, heb geen haast en absoluut meer dan genoeg te spelen :)
EA Play zou pas interessant zijn als ze er de nieuwste games op releasen. Dan had ik er zelfs €15 euro per maand voor over gehad.
Dat kan je dan met EA Play Pro. En ik geloof dat die 15 euro per maand is.
Is dat zo? En komt dat ook voor de consoles uit? Edit: Net opgezocht, is dus niet het geval. Je kunt alleen nieuwe games spelen voordat ze uit zijn. Maar de catalogus bevat geen nieuwe spellen.

[Reactie gewijzigd door Koning-Admiraal op 29 september 2020 21:48]

Achja als ze doorgaan als met BF5 dan kun je de meeste games na een aantal weken uit de grabbelbak vissen for een tientje.
EA Play Pro heeft toch gewoon de nieuwste games? Ik heb er even doorheen zitten bladeren en ik kan zo gauw geen spellen vinden die niet in EA Play Pro zitten. EA Play heeft inderdaad vaak niet de nieuwste spellen er tussen zitten.
Nee zijn oude games. Alle sportspellen krijgen een 21 editie of hebben het al.
Nee, EA Play Pro bevat ALLE games van EA, ook de nieuwste en ook meteen de extra's erbij . Voorheen heette dit Origin Premier. EA Play Pro is alleen op PC beschikbaar. Ik weet dus niet waar je het hebt opgezocht, maar je informatie klopt niet.

Here’s what you get with EA Play Pro membership:

Score unlimited access to all our best games and brand new releases.
Play the best editions of our top games with all the added extras including in-game rewards, Season Passes, and premium player content.
Get early access to select new games before they’re released to the public.
The same 10% discount* on EA digital purchases including full games, expansions, points packs and more.

https://www.ea.com/ea-play/faq#origin-faq
Kost niks extra met Gamepass.
En nu maar hopen dat Star Wars: Squadrons ook snel beschikbaar is in GamePass.
Grote titels duurt al rap 8 maanden voor EA die zo beschikbaar stelt.
Niet waar. Voorheen had je 2 vormen abonnementen bij EA waarbij Origin Premier Access je direct (of soms zelfs eerder) toegang gaf aan nieuwe games.
Titanfall fanbase zal weer even een piek krijgen :Y)
Hopelijk op de PC ook, movement mechanics van TF2 is echt ongeëvenaard.

ontopic:
Heb zelf gamepass ultimate en xonex, maar speel meeste games op de PC, maar mede door de moves die MS maakt tov gamepass toch maar de XSX gepreordered.
Plant is Zombies een echte aanrader. De game ondersteunt ook nog eens HDR. Zeker de moeite waard en is ook kindvriendelijk.
Weet iemand nog een reden voor de Playstation 5 naast exclusives? ik niet echt...
Het kunnen spelen van je PS4 game library, het kunnen spelen met vrienden omdat (gechargeerd) iedereen een Playstation koopt, goedkoper als je de PS5 DE aanschaft tov Series X, de controller, energiezuiniger, design en brand loyalty.

Bovenstaande redenen zijn niet per se redenen voor mij om de PS5 te kopen, maar voor genoeg gamers spelen deze factoren wel een rol.

Daarnaast zijn de games natuurlijk de nr. 1 reason voor veel gamers om voor de PS5 te kiezen. Je kunt de consoles niet vergelijken zonder de beschikbare games in je vergelijking mee te nemen.
"Omdat iedereen een PlayStation koopt', als de Xbox een betere deal is, waarom overtuig jij ze niet? Of zit je zo vastgekookt aan Sony?

De controller is persoonlijke voorkeur. (volgens mij vinden de meeste mensen de Xbox controller wat fijner)

Design is ook hetzelfde liedje, maar persoonlijk vind ik de PS5 echt spuuglelijk. Voelt als een futuristisch design uit 2005. Xbox design is niets bijzonders, gewoon letterlijk een box. Vind ik prima. Het hoeft geen aandachtstrekker te zijn.

Misschien is PS5 DE wat goedkoper, maar je krijgt er minder goede hardware voor terug, en games kan je alleen via de PlayStation store kopen. En werden die niet 80 euro per stuk? 8)7

Gamepass is voor mij echt de druppel. Het is echt een absurd goede deal, helemaal met die 3 jaar ultimate. Heb je het ook gelijk voor PC.

Ikzelf ben van xbox 360 naar PS4 gegaan, en deze keer wordt het weer een console van team groen :)
Jammer dat je niet de moeite hebt genomen om verder te lezen dan de eerste twee zinnen van mijn reactie. Ik benadruk namelijk dat deze redenen niet allemaal voor mij gelden, maar dat redenen kunnen zijn die voor gamers een rol spelen.

Maar als je het wilt weten, ik zit inderdaad vastgekookt aan Sony. De exclusives zijn voor mij de reden om de PS5 te halen. Ik vind deze namelijk fantastisch, terwijl de xbox exclusives mij niet echt trekken. De rest is voor mij van ondergeschikt belang.
De Controller is zeker al GEEN reden om voor een ps5 te kiezen :P
Voor jou misschien niet, maar voor anderen kan dat wel een reden zijn. Dat kan afhankelijk zijn van smaak, maar zoals het er nu uitziet zal de DualSense geavanceerder zijn dan de Xbox controller. Voor mensen die daarvan houden kan dat dus zeker wel een reden zijn om voor de PS5 te kiezen.
Ik kijk daar persoonlijk heel erg naar uit. De features van de DualSense controller spreken mij enorm aan.

Nu alleen nog hopen dat deze features ook gebruikt gaan worden door multiplatform studio’s. Voor alsnog heb ik daar een hard hoofd in (zie de touchpad en de speaker support nu)
Nou, voor mij wel.. wat een log ding die Xbox controller.. PS controller ligt mij vele malen lekkerder in de hand.
Playstation en Xbox zijn geweldige apparaten.

Ik kijk gewoon naar de exclusives, en voor mij zijn die bij de Playstation vele malen beter.
Vind de PS5 qua uiterlijk minder mooi, maar voor de games kies ik voor Playststion.
Ieder zijn ding
Ik hoor idd maar heel zelden dat mensen voor een PlayStation gaan om de controller. Zelf ben ik van PS3 naar Xbox One gegaan oa vanwege de controller.
Ik begreep, dat de Xbox One controllers ook bruikbaar zijn op de Xbox Series X en S. Is ook wel een pluspunt, als je een stuurtje, of een speciale controller (Razer bijvoorbeeld) hebt.
Tweakers en xbox fanboys? Het aandeel xbox mensen tov playstation mensen op T.net is al jaren in sterke overmacht vanuit kamp blauw.

Hoe technisch de PS5 controller mag zijn, ik deel de mening met @klakkie.57th, de locatie van thumbsticks is voor mij nog steeds de reden waarom ik een xbox controller boven de PS controller kies. Ja, games als Tekken of DOA zou ik persoonlijk de D-pad nog op hoogte van de 4knoppen willen hebben, maar bij shooters 'voelt' mijn linker duim zich aanzienlijk fijner op hogere locatie van de controller dan 'ongeveer' 90 graden opzij te moeten houden.
Ik vindt de Xbox controller ook veel fijner in de hand liggen idd en de Xbox controller voelt ook iets zwaarder aan in de hand wat ik persoonlijk fijner vindt dan zo ligt ding.
De (huidige) xbox controller ligt gewoon veel beter in de hand dan die van de playstation en dat was ook al zo voor de ps3 ivm de xbox360 controller.
De thumbsticks zitten gewoon veel te dicht bij mekaar op de ps controller, bij de xbox controller kan de handpalm van je linkerhand rusten op de controller.

[Reactie gewijzigd door klakkie.57th op 30 september 2020 09:54]

Dit is gewoon een kwestie van smaak. Ik ben van een PS3 naar een Xbox One gegaan en ik merk naast dat het even wennen is weinig verschil tussen beide controllers. Wat ik wel kan bevestigen is dat de bouwkwaliteit van de Xbox controllers ver onder maats is. Daarnaast lijkt ook iedereen te vergeten dat Xbox controllers (en volgens mij is dit voor de nieuwe generatie net zo) niet eens een accu hebben. Je dient deze los aan te schaffen voor €23 per controller. Bij Sony is dit standaard inbegrepen.

Daarnaast heb ik momenteel ook Gamepass Ultimate, maar zie dit niet als verkoop argument. De PS collection + biedt (voor mij - aangezien ik al die PS4 games nog moet spelen) bij launch van de nieuwe consoles meer waarde dan het Gamepass abbonement.
Heeft niets met fanboyisme te maken. Het is algemeen bekend dat de xone controller ergonomischer is dan de ds4. PlayStation gamers geven dat natuurlijk niet toe.

DualSense controller kan ik niet over praten. Niemand hier kan daar nog iets over zeggen.
Zo jij durft! Tweakers is net als Nederland een sony pony stal. En alles wat van Microsoft/Xbox komt is slecht en moet onmiddellijk naar beneden gehaald worden. Kijk naar alle reacties onder de Xbox berichten, kijk naar de weinige reviews van Xbox spellen t.o.v. ps spellen. Nee jij moet nu niet de slachtofferrol gaan spelen want dat is zeer onterecht!
Haha, zie jou op deze pagina lekker wat gal spuwen. Ga lekker ontspannen joh.
Redenen om de PS5 te kopen
- Exclusives
- De non-disc version is 100 euro goedkoper dan de Series X
- Snellere SSD (valt te zien)

Redenen dat het niet uitmaakt wat je koopt:
- Multi-platform games zullen zo goed als identiek spelen op beide consoles

Redenen om de Series X te kopen:
- Exclusives (maar deze zijn wel op PC te spelen dus is niet zo'n argument zoals bij Playstation)
- Een tikkeltje meer grafische power?
- Gamepass

Redenen om nog geen next gen console te kopen:
- Groot gebrek aan games
- HDMI 2.1 4K TV's zijn nog heel duur en moeilijk te vinden
- Nog veel onduidelijkheden over compatibiliteit en performance
- Een PS4 pro, Xbox One X, PC upgrade of wat uitgaves in de budgetbak of op Steam lijken mij een veel betere besteding van je geld totdat het stof rond de next gen consoles is gaan liggen.
Dezelfde redenen waarom mensen eerdere PS consoles kochten.
Abonnement gamen, nope never!
Zo dacht ik er ook over.
Maar voor €13 per maand toegang tot een vrij diverse verzameling van nieuwe en ouder games zowel op Xbox als PC ben ik toch gezwicht. En het bevalt prima. Heb al best wat geld bespaard omdat ik nu veel minder hoef te kopen.
Ding is wel, zeg je abonnement op en je kan gelijk geen enkele game meer spelen. Vele games kan je na 8 maanden al best goedkoop (online/tweedehans) kopen, dus ik ben er vrij snel mee gestopt om er maandelijks voor te betalen.

[Reactie gewijzigd door vali op 29 september 2020 23:32]

Ieder zijn eigen voorkeur.
Net zoals bij series en films. De een koopt nog series en films op schijfje en de ander heeft Netflix/Disney+/enz.
Persoonlijk zie ik geen reden meer om een serie in een blu-ray box te kopen.
Snap niet waarom je de vergelijking maakt met content van films en series. Zijn mijns inziens totaal niet met elkaar te vergelijken.

Met een goede game kan je met online content je minimaal een jaar mee bezig houden, terwijl dit niet mogelijk is met een film of serie.
Ding is wel, zeg je abonnement op en je kan gelijk geen enkele game meer spelen.
Je kunt op die manier van games afkicken :P

Maar je hebt gelijk, maar je kunt ook binnen abonnement games kopen die je echt leuk vindt. Het grootste voordeel van Game Pass is dat je games gratis mag uitproberen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat moet je het ECHT niet vergeten!
Hoe weet of en hoeveel geld je bespaard hebt?
Je had ook losse games in korting kunnen kopen, spelen wanneer je wou, en zelfs tweedehands verkopen.
Je had zelfs gratis games bij een vriend kunnen lenen.

Nu hoef je minder moeite te doen, want je kan gewoon afwachten wat Gamepass je voorschotelt. Maar ik zou denken dat het geld kost om een service games te laten voorstellen aan mij waar ik hopelijk in geïnteresseerd ben? Microsoft kiest natuurlijk zelf wanneer ze welke games erin zetten, en dat wegen ze goed af.

Het is een soort Netflix voor games, maar Netflix is ook goedkoper dan naar bioscoop te gaan of films op DVD of Blu Ray te kopen. Maar je hebt niet alles wat je wil, je bent volledig afhankelijk van hun aanbod en voor de films / series die er niet inzitten betaal je alsnog volle pot door ze apart te kopen.

[Reactie gewijzigd door humpus op 30 september 2020 09:26]

Ik snap je wel, ik deel je mening ook grotendeels. Ik zie Gamepass echter als uitprobeersel van games. Bevalt het goed, koop ik het later (fysiek) in de aanbieding. Bespaart me de initiële volle mep. Grootste nadeel van diensten als Gamepass vind ik het digitale aspect (als verzamelaar) en het niet weten wanneer een spel uit Gamepass verdwijnt. Het wordt vaak een maand op voorhand aangekondigd, maar ik kan er in mijn tempo gerust veel langer over doen om een spel uit te spelen (vijf jaar over AC:Black Flag, vier jaar over Thief om er een paar te noemen).

Het voelt net als bij Netflix en consorten aan als een soort moeten in de wetenschap dat het niet eeuwig is, wat ik bij fysiek bezit gewoon veel (minder) heb. Desalniettemin vind ik Gamepass wel veel waar voor het geld bieden en ik kan me voorstellen dat het veel, heel veel mensen aanspreekt; zeker nu ze alleen maar uitbreiden. Ik zie het echter niet als vervanging van, hooguit een aanvulling op.
Zie hier ook wel een mogelijkheid om goedkope Gamepass maanden te kopen.
EA play is iets van 30 euro of goedkoper voor een jaar en met 1op3 verhouding is dat 4 maanden Ultimate.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee