Ontwikkelaar maakt browser om Google Stadia te gebruiken op iOS

Een ontwikkelaar heeft een browser gemaakt om gamestreamingdienst Google Stadia te gebruiken op iOS. De browser staat in de App Store en ondersteunt Stadia via trucs om controllers in de browser te laten werken en de user agent aan te passen.

Stadium, iOS-browser voor StadiaStadia werkt standaard niet als de dienst een iOS-browser herkent en daarom doet de browser zich voor als Mac-software, schrijft gebruiker u/ZMKnox op Reddit. Na installatie van de browser moeten gebruikers zelf de primaire url op Stadia instellen, die user agent selecteren en inloggen via Google. Daarna zal de browser altijd bij het openen uitkomen op de ingelogde pagina van Stadia.

De browser heeft verder geen interface-elementen en werkt dus fullscreen. Stadia kan niet de exacte controller herkennen die gebruikers koppelen en dat kan wellicht voor sommige spelers in sommige games problematisch zijn, maar verder werkt het prima, merkt 9to5Google op. Alle controllers die op iOS werken, werken ook in de browser door code van ontwikkelaar Jason Meulenhoff.

De truc is momenteel nog nodig, omdat Apple geen gamestreamingdiensten toelaat op iOS en Stadia niet standaard werkt in Safari. Dat kan veranderen, omdat Safari ondersteuning lijkt te krijgen voor de Stadia-controller. De browser Stadium staat in de App Store en vereist iOS 14 of nieuwer.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

29-09-2020 • 07:53

55 Linkedin Whatsapp

Reacties (55)

55
54
23
6
0
26
Wijzig sortering
Edit --

Set primary URL to https://stadia.google.com/home
Set user agent to Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_15_5) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/85.0.4183.83 Safari/537.36
In the … menu, select Authenticate, and visit https://accounts.google.com/
After you’ve signed in to your Google account, tap done. You may also need to select “Go Home” from the … menu.
That’s it! Now every time you launch Stadium, it brings you right to the Stadia landing page.

Iemand verder gekomen dan de authenticate stuk? browser is insecure

[Reactie gewijzigd door maubaan op 29 september 2020 08:47]

Check je user-agent moet je pas aanpassen nadat je authenticated bent.
ik krijg dus de melding wanneer ik wil aanmelden dat de browser onbekend en dus niet veilig is
Ook met je user-agent on aangepast?
ik heb het gevonden, het is niet heel duidelijk maar:

-Na het tonen van de stadia pagina klink links onderin op authenticate.
- log hier in
- na inloggen klik op klaar en weer links onder in en go home

stadia laad
wel cracked
Ik had de user agent eerst ingevuld, en het werkt.
Ok, maar dit betekent dan toch dat als Google gamepad support aan Chrome op iOS toevoegt, het ook zou moeten werken? Waarom hebben ze dat dan niet gedaan?

[Reactie gewijzigd door Menesis op 29 september 2020 09:29]

Omdat ze niet zomaar hun controller kunnen verbinden met ‘Chrome op iOS.’ Controllers werken vanuit het systeem op iOS en apps kunnen niet zelf verbinding maken met een willekeurig controller. De controller maakt via bluetooth verbinding met iOS en apps die controllers ondersteunen, verbinden dan met de verbonden controllers.

Daarnaast ondersteunt iOS alleen MFI (gecertificeerde) controllers en de PlayStation DualShock 4 en Xbox One controllers.

Wat Google wel kan doen is zorgen dat de Stadia controller via wifi verbinding maakt met de Stadia servers (zoals het al werkt als je een Chromecast Ultra hebt). En dan via de browser de game spelen. Maargoed, Stadia moet natuurlijk ook zorgen voor meer Android gebruikers en de Pixel phones hadden een USP nodig. Daarom werd het eerst ook alleen ondersteunt op Pixel telefoons en Chrome Cast Ultra. Daarna kwam Chrome browser support en overige Android phones.
Ohja, ik vergat dat Stadia een eigen controller heeft... Maar wacht, die Stadia controller is via wifi toch direct aan de server gekoppelt? Dus die hoeft niet eens te pairen met de iOS eenheid.
Ik snap dan al helemaal niet waarom Stadia niet gewoon op Chrome en Safari op iOS werkt?
Leuk bedacht 🙂. De vraag is wel hoelang deze app nog beschikbaar zal blijven in de App Store...
Leuk bedacht 🙂. De vraag is wel hoelang deze app nog beschikbaar zal blijven in de App Store...
Nog relevanter vind ik "voor wie is dit eigenlijk?"
Wellicht dat Stadia nog in leven is buiten de game industry, maar ik hoor of zie er niks meer van.
Ja door Luna komt het in conversaties weer naar boven, maar meestal niet met een positief sentiment.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 29 september 2020 08:10]

Snap zelf niet waar dat sentiment vandaan komt. Als je het eenmaal gebruikt wil je echt nooit meer zo'n ronkende console in je TV meubel. RDR2 draait hier heerlijk, zonder al die eindeloze laadtijden, op 4k OLED zonder enige input lag of glitches. Daarnaast kan ik gewoon op al m'n andere devices in huis (TV's, laptops, ipad's) en buiten de deur (mobiel) gewoon naadloos doorgaan in de game. Daarbij ben je ook helemaal af van al die hardware requirements en disk space.

En die store is prima, de games zijn soms wat duurder maar met PRO geven ze prima titels elke maand gratis weg, hebben ze free-to-play weekends en genoeg aanbiedingen om games tegen een prima prijs te kopen. Verder is er dus ook een free-tier waarmee je elke aangekochte game gratis op 1080p zonder enige restrictie kunt spelen.

Ik ben geen founder, heb het zelf ook pas later in gezien maar ik ben echt verkocht van deze dienst :)
"zonder enige input lag of glitches" :?
Fijn dat je het beeld goed kan decoden, (zonder artifacts is wat je bedoelt?)
maar dit is afhankelijk van de internet-snelheid en latency. Input-lag is er sowieso.
Kan zijn dat je het in praktijk niet merkt.

Wellicht dat je gewoon een heel goede internet verbinding hebt, maar voor mensen die dat niet hebben is het al niet weggelegd. (Ik kan bijvoorbeeld geen glasvezel netwerk gebruiken, is hier niet, al zou ik het geld er maandelijks voor neer willen tellen)

+ zo'n ronkende console heeft veel voordelen, zoals bijvoorbeeld spelen zonder internet (wauw :P )
Zon goede internet verbinding heb je niet nodig, Stadia werkt vanaf 10 megabits per seconde (Mbps).
Bron.
Het lijkt me dat deze minimale snelheid zelfs met een koper draadje te halen moet zijn. Goed, wellicht geen 4k, maar het werkt.

Indien je twijfelt kun je bij google een speedtest doen en als die positief is kun gratis proberen (1e maand pro is gratis, waarbij je tientallen spellen kan uitproberen) of het in jou situatie werkt.

Latency is er altijd, maar voor mij zeker ruim binnen de acceptabele grenzen. Zelfs shooters als Doom Eternal zijn prima te spelen via Stadia in mijn opinie.

Waar het meestal mis gaat als het niet lekker werkt is de verbinding binnes huis. Je kan nog zo snel internet hebben, als je Stadia over een brak Wifi netwerk probeert zal het niet werken, het beste is dan om eerst eens te testen met een kabel. Verder nog de tip om de browser incoginto op te starten en meerdere browser te proberen (Chrome, Edge).

Spelen zonder internet wordt steeds minder de norm, veel spellen verliezen veel functionalteiten als je ze enkel offline speelt (multiplayer, patches, DLC, user created content) en daarbij, hoe vaak komt het voor dat internet in Nederland niet werkt?

Ik ben founder vanaf dag 1 en ik moet zeggen dat ik niet meer terug zou willen naar mijn PC, ik vind het heerlijk om controller te starten en 3 minuten later al AC: Odessey aan het spelen te zijn op mijn TV.
3 Minuten? Een beetje gamerig start binnen de 20 seconden op, inloggen in Windows hoeft ook geen minuten te duren, en een game opstarten (mits ook geinstalleerd op SSD, liefst een andere dan waar je OS op staat) kan ook binnen een paar tellen... Veel langer dan 5 minuten zal het niet duren, alleszins, en ik durf de weddenschap aan dat er genoeg games zijn die ik binnen de 3 minuten aan het spelen ben na een cold boot... Als DAT dus je argument is, is het niet veel waard...

Ik vind het heerlijk om te kunnen gamen aan 144 fps - een stuk belangrijker voor mij persoonlijk dan 4k resolutie. Ieder zijn use-case dus.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 29 september 2020 14:59]

Succes als je CODMW (2019) wilt spelen, dan mag je soms doodleuk een paar uur updaten (updates van 50GB) op een high-end PC met 'snel' (100+ mbit) internet.
Misschien moet je even iets meer verdiepen in de lange termijn plannen van Google met Stadia en dat overpriced valt wel mee. Er zijn genoeg sales en naast de aanschaf van een game hoef je tevens geen console of subscription meer te kopen om het te spelen.

Zo kun je The Division II voor 5 Euro spelen (aanschaf + onbeperkt gebruik console op 1080p). Als Google toch ooit besluit om het de nek om te draaien dan zal dat niet van vandaag op morgen zijn maar eerder een jaar verder zijn en ja, dan ben ik allicht mijn gekochte The Division II en RDR kwijt. Voor die paar tientjes heb ik dan al meer dan genoeg plezier gehad en tegen die tijd zit ik toch alweer in een nieuwe game. Ik betaal gewoon voor het genot en gemak dat ik op dit moment ervaar.

Zelfde discussies hadden we overigens in het begin ook met Spotify mbt continuïteit door tegenwerking van labels, charme van een hoesje en bitrates :)

[Reactie gewijzigd door Katseviool op 29 september 2020 12:41]

Bedoelde inderdaad zonder artifacts en een input lag die je niet merkt, gewoon smooth gamen :)

Ik heb hier glas liggen maar je kan, zoals ook @bakkerjangert aangeeft met de meeste NL ADSL/kabel abonnementen prima gamen op Stadia.
Wellicht is het media niet zo in beeld, maar er zijn genoeg mensen die het met veel plezier gebruiken. Zie onder andere ons forum op tweakers en de groep op reddit.

Tweakers

Reddit

-- Offtopic --

Vandaag worden de Pro games voor oktober bekend gemaakt, ik ben benieuwd of er wat leuks tussen zit.
Filmpje van Google om ontwikkelaars te rekruteren voor Stadia:
https://youtu.be/cTEh-9MUiTc

Hierin zeggen ze:
Dat ze zich richten op de volgende miljard gamers; niet op de huidige 2,5 miljard mensen op deze aarde die zich als gamer identificeren. Ze zeggen ook dat er veel is geïnvesteerd in infrastructuur om de dienst werkend te krijgen - kabels, ed. En ze verwachten dat het platform in de loop van de komende vijf jaar zijn potentie zal verwezenlijken.

Ondertussen gebruik ik het platform met buitengewoon veel plezier en tevredenheid. Die klote Orcs!
Laat ik vooropstellen da tik de tech echt tof vind. En ik snap ook wel dat deze op de iets langere termijn nog veel volwassener is. En bij Google is integratie met je grotere platform een dikke plus. Die instant overgang van Youtube filmpje naar game, tof! Echter.... Dit werkt nog nauwelijks geloof ik?

En anderen zitten niet stil. Microsoft gaat binnenkort redelijk full force voorui. Streaming is een onderdeel, niet het speerpunt, want dat is Game Pass. Persoonlijk ben ik daar nog niet echt kapot van, intussen iets meer met Bethesda erbij. En niet eens voor Elder Scrolls en Star Field (2023? 2024?), maar meer voor Doom, Quake en de Wolf.

Op beide platforms valt of staat alles met: de games. En dat is bij Stadia gewoon niet best op dit moment.

Scenario: Mario Kart 9 op Stadia. En dan hebben we het over een high fidelity variant, wat dus een beetje de premise van Onlive nastreeft. DAN heb je mijn aandacht. En ik doe even een gok uit de losse pols, ik denk nog wel 100 miljoen anderen. Gooi heel Nintendo op Stadia en het moet bijna wel een succes worden. Gaat alleen niet gebeuren denk ik...
Ondertussen gebruik ik het platform met buitengewoon veel plezier en tevredenheid. Die klote Orcs!
Ik heb letterlijk voor Orcs overwogen de Stadia trial te starten (OmD 1 en 2 kapot gespeeld), maar wat houd me tegen?.... Niet prijs.... Niet mijn internet. Vooral andere games (oftewel tijd).
Ik heb gewoon teveel wat ik wil spelen op PS4/Switch. Daarom heb ik eveneens geen ruimte voor Game Pass. Zou niet weten wat ik op dit moment moet laten liggen om ineens .... X (ik kan het letterlijk niet invullen) op game pass te spelen? Doom Enternal misschien? Maarja, die is 25,- op PS4.... Daar heb ik de pass niet voor nodig. Stadia precies dezelfde reden.

Dus ik geloof wel in lange termijn potentie van streaming, maarja... Microsoft en Amazon zijn er ook al. Hoe lang gaan we nog wachten? Op een bepaald moment moet je wel echt gas gaan geven. En met 1 of 2 miljoen Stadia gebruikers?... Dan is 2+ miljard nog een lange weg.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 29 september 2020 13:47]

Deze redenatie snap ik dus echt niet:

Ik heb letterlijk voor Orcs overwogen de Stadia trial te starten (OmD 1 en 2 kapot gespeeld), maar wat houd me tegen?.... Niet prijs.... Niet mijn internet. Games.

Dus er is een game die je gratis kan proberen (OMD3 is gratis als je pro hebt, en je kan pro 1 maand gratis uitproberen als je registreert) en dan nog doe je dat niet? Ik neem aan dat je een computer en een controller (bijna alle merken werken) hebt? Dan is het dus letterlijk niet moeilijker dan registreren en een maand gratis pro te starten.

Ik snap de redenatie niet dat alle games erop zouden moeten staan voor je Stadia probeert, het is niet zo dat je direct aan het platform vast zit ofzo :? .
Je snapt het concept van tijd niet? En dat concurrentie van andere games dit in de weg zit?
Oftewel Tijd > Geld.

Oftewel door OmD 3 overweeg ik het in de basis nog, maar wat ik vooral in podcasts terug hoor is dat de games zo zwak zijn, dat het per definitie al niet wordt overwogen. Maar goed, dat is mijn indruk. Zeg niet dat het feit is.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 29 september 2020 13:52]

Excuus, ik had het inderdaad te snel gelezen en niet gezien dat je dit in het licht van overvloed aan andere games / services relateerd die je nog wil spelen (wat een 1e wereld luxe probleem, zoveel keus hebben dat je niet kan kiezen ;) ).

-- Fanboy Mode --
Maar als tijd een issue is is Stadia juist een prima platform, als je geregisteerd bent kun je binnen no time spelen (geen downloads, geen updates, snelle laadtijden).

-- Fanboy mode off --

Ik zou zeggen, als je OMD3 een kans wil geven, probeer het een keer en als het tegenvalt stop je er gewoon mee (pro is maandelijks opzegbaar). En als je toch van scratch aanmeld, time even hoe lang het duurt; dat is juist een van de speerpunten van Stadia; gamen in no-time.
Excuus, ik had het inderdaad te snel gelezen en niet gezien dat je dit in het licht van overvloed aan andere games / services relateerd die je nog wil spelen (wat een 1e wereld luxe probleem, zoveel keus hebben dat je niet kan kiezen ;) ).
Ja heb het ook even aangepast. Stond er wellicht niet 100% duidelijk.

En zeker. OMD3 staat op het lijst, dus als tijd het toelaat ga ik dit zeker proberen.
Want ik wil Stadia ook gewoon testen. Alleen dan wil ik het ook echt een kans geven en er een paar dagen de tijd voor hebben. En OMD3 heeft ook geen houdbaarheidsdatum. Die is over 2 jaar nog net zo tof als vandaag.

Dus bij dezen beloofd. OMD3 gaat gespeeld worden op Stadia voor het einde van 2021. 2020 met PS5 launch kan ik gewoon echt niet beloven :P hahaha
Alhoewel ik geen iOS gebruik, kan ik me zomaar voorstellen dat ik weleens op een verloren momentje mijn telefoon zou pakken. Stadia is een prima oplossing hierin en als ik moet kiezen tussen de Xbos of Stadia, dan kies ik eigenlijk steeds vaker voor Stadia.

Het werkt intussen ook op mijn desktop pc uit het jaar kruik. Ik denk dat het ding een jaar of zeven oud is? Kwestie van inloggen, spel selecteren en starten. Prima dus.
Ik ben bang dat het een kwestie van tijd is voor Apple dit doorheeft en actie onderneemt, maar ik vind het een creatieve manier om ik Apple's restricties heen te komen.

Zou een soortgelijke app ook eindelijk PWAs naar iOS kunnen brengen?
PWA's zijn wel deels beschikbaar op iOS al, en de featureset die wordt ondersteund wordt met elke release uitgebreid. Ze lopen natuurlijk wel enorm achter op de concurrentie en daarvan vermoeden veel mensen dat het een strategische keuze is, maar je kan niet zeggen dat PWA's nog niet op iOS mogelijk zijn.
Dat klopt. Maar aangezien hier met een geïnjecteerd script controllerondersteuning wordt toegevoegd suggereert dat dat andere API's misschien ook wel op zo'n manier kunnen worden toegevoegd. Er is al ondersteuning voor serviceworkers (voor twee weken dan). Mijn idee is dat een browser met meer bindings ook dingen als notificaties kan toevoegen en eventueel zelfs ondersteuning voor dingen als camera captures.

Ik weet niet hoe uitbreidbaar de Webkit API is op iOS maar het zou wel heel mooi zijn als dit zou kunnen.
Hoezo? Dit ding is toch door de keuring gekomen, of zou hun keuring gewoon een wassen neus zijn.............
De app is gepubliceerd als "fullscreen browser" met het idee om controller support aan bepaalde websites toe te voegen. Dit vlak nadat Apple heeft aangegeven dat Stadia aanbieden not done is.

Nu is de intentie duidelijk (Stadia mogelijk maken) en is het de vraag wat er gaat gebeuren.
Ik vraag me het volgende af:
- Hoe lang blijft deze app in de App Store staan voordat Apple hem verwijdert.
- Indien deze voldoet aan de voorwaarden en dus in de App Store mag blijven staan, wat is dan het wezenlijk verschil met een dedicated Stadia app? Uiteindelijk is het een app om een game streaming dienst te gebruiken.
Uiteindelijk is het een app om een game streaming dienst te gebruiken.
Nee, het is een app om een pagina fullscreen te openen met een aangepaste user agent string. In principe gewoon een niche browser.

Ik kan me voorstellen dat hij alsnog verwijderd gaat worden omdat Apple gewoon kan doen wat ze maar willen, maar buiten dat Stadia een goed voorbeeld is van wat deze app kan is het niet alleen Stadia dat hiermee werkend wordt.
Ik denk dat Apple het gaat verwijderen vanwege de intentie van de app. Ondanks dat het 'slechts' een niche browser is, is overduidelijk wat de ontwikkelaar ermee wilde bereiken.

[Reactie gewijzigd door vickypollard op 29 september 2020 08:34]

Daar ben ik ook bang voor vandaar dat ik alleen de code heb geschreven om het werkend te krijgen en gehoopt dat iemand anders het zou releasen.
En tweakers.net maar verwijzen naar een externe bron om je aan te halen ;) 8)7

Maaruh, goed bezig! +3'tje vanwege je werk, niet zozeer vanwege je reactie hier.

[Reactie gewijzigd door EwickeD op 29 september 2020 08:42]

Blij dat ik geen iphone meuk meer in mijn bezit heb. Wat een flauwekul.
Betaal je een godsvermogen voor zon apparaat en dan mag je nog niet doen wat je er op wilt doen.
Het verschil zal waarschijnlijk zijn dat de app officieel niet een Stadia app is, maar "gewoon" een browser. Daarom moet je zelf dat url instellen en de useragent instellen. Maar ik verwacht wel dat Apple er iets tegen zal doen.
Anoniem: 328026
29 september 2020 08:06
Dit is natuurlijk precies de reden waarom Apple webapps krampachtig tegenwerkt. Zij voelen de hete adem van webapps die hun appstore regeltjes omzeilen en eerlijk concurreren met Apple Diensten door geen commissie af te dragen.
Sterker nog, veel apps zijn gewoon websites zonder adresbalk. Maar dan staan ze wel gewoon in de store. Ik had ook een veel snellere adoptie van webapps verwacht, maar dit kan inderdaad een reden zijn om het tegen te werken.
Gratis webapps leveren sowieso al niets op voor Apple, dus dat is al helemaal geen issue. En een betalingsplatform inrichten buiten Apple om is alleen maar economisch haalbaar voor andere grote bedrijven. Voor een kleine ontwikkelaar is het nog steeds het goedkoopste om via Apple en Google te leveren.
Anoniem: 328026
@K-aroq29 september 2020 09:58
Totdat er iemand komt met de webapp-store...
Iets dat niet meer is dan een doorlink portal.
Maar zijn geld verdient met clicks en advertenties i.p.v. commissies.
Webapps zijn niet verplicht Apple Pay te gebruiken op iOS, dus als bijvoorbeeld Youtube of Netflix een webapp maakt en zijn abonnementen daarin af kan laten sluiten, kost dat Apple toch nog best wat. Hetzelfde geldt voor Spotify en andere abonnementsdiensten.

De 30% die ze nu overal vanaf snoepen (een lager percentage als je groot genoeg bent dat Apple een lagere rate met je wil onderhandelen want anders zouden Applegebruikers de dienst ontzegd worden) zou toch een behoorlijke impact hebben. Webapplicaties kunnen onderhand bijna alles dat veelgebruikte normale apps kunnen. Je hoeft voor een concept als Tiktok echt geen native applicatie meer te schrijven, dat kan allemaal al lang in de browser.
Interessante ontwikkeling. In de toekomst open je je browser en heb je toegang tot cloud app stores en volledig cloud functionerende games is mijn verwachting. Veel minder belemmeringen en ook nog eens veiliger. Ik ben benieuwd of apple zoiets zou kunnen stoppen.
Kunnen vast wel, kijk naar de apple tv die heeft niet eens een browser. Of ze dan nog lang zullen bestaan is een tweede.
Dat is het heden. Het aanbod blijft weliswaar nog wat achter, maar het werkt als een tierelier.
Als ik het dus goed begrijp kan Google de user-agent check weglaten en werkt de normale Safari gewoon. Waarom zou Google dan überhaupt een app willen uitbrengen?
Safari op iOS ondersteund momenteel nog geen controllers. Dat zal vermoedelijk de reden zijn waarom Google Safari blokkeert.

Deze app vervalst niet enkel de user-agent maar heeft ook ondersteuning voor controller input.
Technisch gezien werkt het op de safari app op je iPhone wel, alleen daar heb je niet de mogelijkheid je user agent aan te passen.

voor de ontwikkelaars die de “skinned down” versie van de webbrowser in hun eigen app gebruiken hebben dat niet. Vandaar dat we de controller input zelf moeten doorgeven aan de browser

[Reactie gewijzigd door Plnda op 29 september 2020 09:02]

Helder. Ik zie nu dat ik het artikel ook verkeerd heb gelezen en in mijn vluchtigheid de Stadia controller voor alle controllers heb aangezien in de laatste alinea.
De ontwikkelaar gaat ook kijken of hij Geforce Now hier voor aan de praat kan krijgen.
Bron via de link naar Reddit.
Ik vraag me af wat nou precies de strategie van apple is. Gaan ze nog een alternatief bieden?
Het mooie van streaming is ook dat je game x bij stadia kan spelen. En game y via geforce now. Dus zelfs al bieden ze een alternatief wordt de gebruiker beperkt.

Maar goed initiatief, zal het later testen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee