Halo Infinite is uitgesteld tot 2021

Microsoft en 343 Industries brengen Halo Infinite niet meer dit jaar uit. De game had samen met de Xbox Series X op de markt moeten komen, maar is uitgesteld tot volgend jaar. De studio noemt onder andere de coronacrisis als reden.

Wanneer Halo Infinite precies uitkomt, is niet bekend. Op Twitter meldt het hoofd van 343 Industries dat de game pas volgend jaar komt, zonder een datum te noemen. De game had nog geen exacte verschijningsdatum, maar zou samen met de Xbox Series X verschijnen tijdens de feestdagen dit jaar.

In het bericht over het uitstel zegt de studio dat er meerdere factoren zijn die de ontwikkeling bemoeilijken, waaronder de coronapandemie. De kritiek op de graphics van de game, na de gameplayonthulling in juli, noemt 343 Industries niet in de verklaring. Eerder reageerde de studio wel uitgebreid op de kritiek en werden er op een aantal vlakken aanpassingen beloofd. Het is aannemelijk dat ook die belofte te maken heeft met het uitstel.

Het uitstel is vermoedelijk een klap voor Microsoft. Halo Infinite is tot dusver gepresenteerd als de belangrijkste launchtitel voor de Xbox Series X. Bij de recente presentatie van games voor de nieuwe console werd het spel als eerste getoond. Ook twee jaar geleden bij de aankondiging werd Halo Infinite al gepresenteerd als een game die gelijktijdig met de nieuwe console zou verschijnen.

Uitstel van Halo Infinite

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

11-08-2020 • 21:17

92 Linkedin Whatsapp

Submitter: RubenSaurus

Lees meer

Reacties (92)

92
84
42
7
0
30
Wijzig sortering
Oef, dat gaat heel wat pre-orders kosten, denk ik.
Nee joh, mensen gaan dit vooral via Game Pass spelen.
Zal vast meevallen, deze game werd al niet goed ontvangen door de slechte graphics.
De trailer kreeg kritiek voor de slechte graphics wat ik vrij raar vond. Dat is hetzelfde als zeggen dat Rimworld slechte graphics heeft in mijn opzicht.
Zoals 343 zelf ook zei was het de art-style die ze hadden gekozen en bij Halo vonden passen (ik ook).

Mensen hadden graphics zoals bij Anthem willen zien maar dat is in mijn opzicht niet de artstyle die bij Halo past.
Het was de launchgame van Microsoft die zou laten zien waar de Xbox Series X toe in staat was. Dan verwacht je meer dan wat 343 industries heeft laten zien. Het is een prima keuze om de game een jaartje door te ontwikkelen zodat hij later wel aan de verwachtingen kan voldoen, maar dit stelt MS wel degelijk voor een enorm probleem. 'De krachtigste console' maar zonder games om die te gebruiken (backwards compatible even niet meegeteld, dat is een zwaktebod).
Daarnaast heeft Sony volgens de geruchten een karrevracht aan timed exclusives gekocht, dus daar kan MS het ook al niet van hebben. Benieuwd welke konijn ze nog uit de hoge hoed gaan toveren.
Het was inderdaad niet de goede game om te laten zien in watvoor fancy graphics de Xbox Series X instaat is.

Over exclusives gesproken, als je het afgelopen jaar het nieuws hebt gevolgd heeft Microsoft ook een karrevracht aan studios opgekocht. Hopelijk heeft Microsoft betere exclusives dan Sony, scheelt mij een console kopen (Microsoft brengt alles ook op de PC uit).
Ms heeft inderdaad studio's genoeg, maar die games zijn allemaal nog niet klaar. Die komen op zijn vroegst 2021, veel zelfs later. Voor de launchperiode van de nieuwe consoles is dat allemaal te laat. Natuurlijk komt er nog vanalles gedurende de levensduur van de Series X, maar voor eind dit jaar ziet het er gewoon niet goed uit voor MS.
Het is niet zo zeer dat de grapichs slecht zijn. De game heeft gewoon overduidelijke issue's die echt gefixt moeten worden voor de launch. Voor Halo is dit net zo'n belangrijke launch als Halo 3, misschien zelfs belangrijker. Het is do or die voor Halo.

Anyway de issue's die in het spel zitten

- de lightning is broken, het
- effecten missen
- pop-in op 4K @60hz
- bepaalde lichteffecten kloppen niet
- 343 kreeg weer een bak kritiek over zich heen omdat ze de pump-action en magnum hebben vervangen (dus er is kans dat ze daar iets mee gaan doen)

Zie de video van Digital Foundry Dit zijn niet zozeer ''slechte grapichs'' maar gewoon bugs/fouten. Het geeft 343 nu ook mooi tijd om eventueel wat design aan te passen (zoals de brutes meer ''brute'' maken).
Als je de video goed hebt gekeken van Digital Foundry, is de lightning geen bug of een fout. Maar een bepaalde keuze die ze gemaakt hebben die veel nadelige gevolgen heeft. Veel meer games hebben hier last van en dit is niet eenvoudig op te lossen, want het gaat om de manier waarop men licht rendered.

Daarbij zijn de graphics totaal niet indrukwekkend en is het niet alleen de belichting die het probleem is. Men wil zo graag voor de 4k @120fps gaan dat men wel voor een 'clean' look moet gaan. De textures die ze gebruiken zijn zo clean dat deze helemaal geen hoge resolutie nodig hebben op deze manier.
De modellen zien er naar mijn mening totaal niet uit als een 'next gen' game, maar meer een game van 5 jaar geleden. Hoewel men voor performance kan gaan, vooral in multiplayer. Hoeft dit niet per se te betekenen dat men de single player ook moet inperken.

Wat mij betreft als men door gaat met de richting die men nu kiest dan wordt de game een grote flop. Ja er zijn fans die zeggen dat ze het allemaal niet erg vinden en dat de art style er juist bij past en lijkt op de oude games. Maar het probleem van de laatste games was niet direct de art style, maar het over de top gaan met characters en slechte verhaallijnen en allerlei andere crap als skins. Die er voor zorgden dat er totaal geen gevoel was met de oude games.

Zelfs met geweldige graphics die er super realistisch uit zien had men het oude Halo gevoel terug kunnen brengen. Het belangrijkste is het verhaal en zorgen dat er een character is waar je binding mee krijgt en niet een heel team waar niemand om geeft. Soms heb ik het idee dat men bij dit soort studio's zo blind is en vertrouwd op hun oude fans. Jammer genoeg ga je het daar niet mee redden.
Ik zou het bij Sony houden als ik jou was. Die hebben tot nu toe alleen maar kwaliteit geleverd. Dat heeft MS de laatste jaren niet gedaan. Dus spaar je geld niet en koop gewoon de PlayStation heb je direct fun.
Alleen maar kwaliteit vind ik ook wel wat overdreven. Sony heeft zeker goede games geleverd, maar sommige van die games waren (ondanks dat ze populair waren) ook niet je van het. Als je van de exclusives die PS te bieden heeft houdt, dan is de PS kiezen natuurlijk een no-brainer, maar als je daar niet om geeft, ben je naar mijn mening nog steeds beter uit met een Xbox. De gamepass, backwards compatibility en cross play (PC & Xbox) zijn features die simpelweg superieur zijn tegenover wat Sony te bieden heeft.

Hoe je erbij komt dat MS de laatste jaren geen kwaliteit heeft geleverd gaat me overigens een beetje voorbij. Tuurlijk, Sony heeft veel meer exclusives, maar games als Halo 5, Forza (Motorsport en Horizon) en Gears of War waren echt wel goed.
Daarentegen weet je niet wat de nieuwe studio's van Microsoft gaat brengen. Het zijn studio's die in het verleden gewoon prima games hebben gebracht. Dus dat daar geen kwaliteit uit gaat komen kan je van te voren niet weten. Het probleem wat ze nu hebben is dat de games niet op tijd komen.
Misschien heb je gelijk. Maar tot 2021 of 2022 is er genoeg gespaard en kan je alsnog overwegen de PS5 te verkopen, of een XBXS erbij te kopen voor de 1st party games van XBOX. Zo doe ik het namelijk ook, uiteindelijk beide consoles indien er voor beide toffe 1st party content is.

Ik heb altijd met vrienden Gears of War gespeeld, dus altijd een XBOX gekocht. Maar de laatste tijd is dat wat minder hebben niet gekocht, dus spele het ook niet zoveel op de XBOX.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 12 augustus 2020 12:01]

Ik hoor artstyle als primaire tegen kritiek van iedereen die de graphics te pluimen vind. En dat is maar gedeeltelijk waar. Want al die extra CPU/GPU power kan je gebruiken om je fidelity te vergroten. Denk aan stevige impacts van wapens zoals grenades of rocket launchers, of tank shells die flinke impact slagen achterlaten met echte particles als gruis/steentjes. Geef me meer particle effecten zowieso met al die SF wapens van Halo. Doe wat meer met het gras/foilage dat beweegt want dat is altijd zo statish als wat gebleven. Veel betere rook effecten. Doe meer met locational armor damage ala Horizon zero dawn. Met die "geringe" artstijl heb je juist de kracht om zoveel extra's te doen met wat je hebt. Daarom was ik zelf zo teleurgesteld in de showing van Halo Infinite.

Planetside 2 had dat in 2013. Het resultaat was spectaculair te noemen. Voertuigen explodeerden in indrukwekkende hete vonken gesmolten metaal en schroot terwijl de grond eromheen gruis en steentjes de lucht inschoot. Healing werkte op nanite technologie waar er duizenden nanites de lucht ingingen nadat een heal grenade ontplofte. Het werd al snel de game uitgehaald omdat het niet werkbaar was voor AMD videokaarten destijds. Heel jammer, maar degene die het hadden gespeeld zweren erbij.

Voorbeeld 1 en Voorbeeld 2 van Phsx in Planetside 2
Dus ja. Leuk en aardig dat men "art stijl" gebruikt als verdediging, maar gooi er dan gewoon een hoop fidelity in met al je extra resources om alles naar een hoger nivaeu te tillen.

Bijna niemand denkt daaraan tegenwoordig maar fidelity is voor mij `t grootste verschil in "dat beetje extra" Kijk maar hoeveel effect dat heeft op Ghost of Tsushima. De hele wereld leeft gewoon letterlijk hoeveel foilage en particle effecten er zijn. En dat op "maar" een PS4.

[Reactie gewijzigd door lithiumangel op 11 augustus 2020 23:04]

Ik denk dat dit een enorm probleem gaat worden voor Microsoft. Dit was de game die een system seller moest worden. Die hebben ze nu helemaal niet, welke game kan Microsoft precies redden op dit moment? Sony heeft nog heel veel games die exclusive zijn die allemaal nog niet getoond zijn. Terwijl de lineup bij de launch van de ps5 groter is dan ooit. Waar gaan alle huidige ps4 bezitters nu voor kiezen? Die gaan gewoon weer voor playstation kiezen, vrienden kiezen ervoor, betere exclusives, ps4 BC, de huidige trophy lijst neem je mee.

Het feit is dat Microsoft veel meer hun best moet doen om marktaandeel te krijgen, die moeten namelijk gamers van playstation afpakken. Maar dat gaan ze niet op deze manier doen. Er is een reden waarom veel xbox 360 gamers de overstap naar de ps4 hebben gemaakt. Die gaan nu niet zo snel meer terug, helemaal omdat Playstation ze niet teleurgesteld heeft.
Het is niet gezegd dat de graphics ook slecht zouden zijn tegen de tijd dat de game uit zou komen. Ik heb wel vaker een beta meegemaakt waarin alles nog niet top er uitzag en twee maanden later was het helemaal anders.

Verder is dit wel een tegenslag voor xbox maar ik zou de console niet alleen voor die game kopen. Al m'n huidige xbox games wil ik graag ervaren met betere graphics enz enz. Ook kan ik niet wachten om cyberpunk te spelen op de series X dus halo kan wel even wachten.
Je weet dat de Series X versie van CyberPunk pas in 2021 uitkomt?

Wat je dit jaar krijgt is de Xbox One X versie via backwards compatibility.
Cyberpunk is niet echt een backwards compatible game te noemen. Het released een versie voor xbox one en series X dus het is zo'n overlappende game tussen twee generaties in. De versie voor series X zal gewoon up to standards zijn dus daarom wil ik hem daar spelen.

Ook verwacht ik de game nog lang niet beu te zijn tegen de tijd dat series X er is. Gezien ik hem voor xbox one X ga kopen en ik gratis de upgrade ga krijgen naar de series X versie is het gewoon een organische overgang :)
Hmm geen Halo, geen Forza. Dit lijkt geen goede launch voor een Xbox console op papier...

Ik snap ook niet dat Cyberpunk 2077 nergens genoemd wordt als launch titel in het laatste bericht van Microsoft. Zou de Series X dan al voor 19 november komen?

Edit: Wat is hier ongewenst aan?

[Reactie gewijzigd door Phusebox op 12 augustus 2020 05:43]

Cyberpunk krijgt pas volgend jaar een upgrade voor next-genoptimalisaties. Zal aanvankelijk wel werken, maar enkel via compatibility. Dus niet echt een titel om mee te promoten.
Ah helaas. Dan is er geen reden meer om een Series X the kopen voor mij. dit wordt de zwakste launch ooit.
Klopt, Microsoft heeft te laat die developerstudios gekocht. Ze hebben een grote fout vroeger gemaakt om afscheid te nemen van bijna alle developer studios. Nu hebben ze er weer totaal 12, maar geen game komt op tijd. En het is maar afwachten of het echte system sellers zijn.
Ik zou m'n pre order er niet voor aanpassen. Er is genoeg om naar uit te kijken bij xbox
Geef ze groot gelijk. De feedback was verre van geweldig. En zoals Nintendo's Miamoto al zei: "A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever."
Volgens mij was die quote van Einstein.
"People will believe anything if you put it on the internet with quotes around it and a famous name behind it" - Albert Einstein
Ja die quote wordt steeds aan de haren er bij gesleept maar klopt tegenwoordig niet meer helemaal.
Niet dat het dan maar goed is om games te snel uit te brengen, maar die quote kont uit de tijd dat het niet mogelijk was om games na release te patchen.
De eerste indruk is natuurlijk wel het belangrijkste.
Hier worden alle reviews ook op gebasseerd.
Kijk bijvoorbeeld naar "No mans sky"
Na lange tijd doorontwikkelen is het uiteindelijk nu een "goed" spel geworden, maar zal nooit het succes krijgen die ze hadden gehad als ze vanaf release een goed spel hadden neergezet.

Zo zullen er wel meer spellen zijn die na x aantal patches best goed zijn geworden, maar zijn allemaal minder succesvol dan wanneer ze het spel hadden uitgesteld en als complete game zouden uitbrengen
Mjah, maar dan nog is de quote relevant genoeg. Sterker nog; het feit dat je nu na de release je product kan patchen is niet per definitie positief (maar wel mooi meegenomen voor de ontwikkelaars/uitgever).
Niet meer helemaal? Helemaal niet. Kijk maar eens naar Crackdown 3. Zo vaak uitgesteld om vervolgens met een wanstaltig product op de proppen te komen.

Ik mag hopen dat er een aantal koppen zijn gerold bij 343, en er iemand aan het stuur staat die weet wat ze met Halo moeten doen.
Bij triple A titels geldt vaak:
A delayed bad game is eventually bad.
Wat schiet er nu eigenlijk nog over van top launch titels voor de xbox series X?

Ik vraag mij af waarom ze zo nodig de nieuwe xbox in 2020 willen lanceren. Wacht toch gewoon nog een jaar tot de meeste aankondigde toptitels klaar zijn?
Als ze dat niet doen hebben ze een probleem, omdat Sony een playstation 5 gaat lanceren. Alleen die heeft wel een grote lineup klaar liggen.
Vond je? Ik vond deze niet zo spectaculair en het waren er ook niet heel veel?
Bij launch :
- Deathloop
- Spiderman miles morales
- Godfall
- Demon's souls
- Astro’s Playroom
- Kena: Bridge Of Spirits
- JETT: The Far Shore
- Bugsnax
- Observer: System Redux
- Quantum Error
- Oddworld: Soulstorm

Dat zijn er een paar. Het zijn er nog veel meer namelijk. Daarnaast geeft Sony aan dat ze heel veel timed exclusives hebben bij launch. Welke dit zijn wordt binnenkort bekend gemaakt.
De meeste van deze lijst zijn timed exclusives. Dus ja wat is dan de meerwaarde? En tbh is alleen Miles Morales de enige game die mij iets deed. En net als Lost Legacy vind ik het behoorlijk krom dat ik deze verijdelde DLC voor de volle mep moet kopen.
Dat het launch games zijn die Microsoft in het begin niet heeft. Het heeft zeker wel meerwaarde voor de mensen die een keuze moeten maken. Als Microsoft weinig launch games heeft, dan is er ook geen reden om over te stappen van je xbox one x naar de nieuwe console.

Daarnaast weet je niet hoe groot die DLC is, als dit even groot is als de originele game dan maakt dit toch niet uit? Daarnaast heeft Sony begin 2021 nog heel veel exclusives die er nog aan komen:

- Gran turismo 7
- Horizon Forbidden West
- Project Athia
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Returnal
- Sackboy A Big Adventure

Waar Microsoft weinig tegenover kan zetten momenteel. En dat is zeker een probleem voor de verkopen.
Als Microsoft weinig launch games heeft, dan is er ook geen reden om over te stappen van je xbox one x naar de nieuwe console.
Huidige games spelen met kortere laadtijden en hogere framerates is voor mij goed genoeg om zsm over te stappen. Zodra de prijs bekend is plaats ik een pre-order. Ook zal Flight Simulator 2020 wel ergens dit jaar naar de Series X komen.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 12 augustus 2020 12:49]

Lost Legacy toen en Miles Morales straks, zijn niet voor de volle mep.
Ongeveer 2/3 mep op 40 euro.
Alright fair enough, is een lijst met een redelijk aantal titels. Maar die heeft Xbox ook (alhoewel ik het voor beide echt een beetje een Indie fest vond)!

Voor mij persoonlijk zit er in bovenstaand lijstje niet iets waarvoor ik een PS zou willen aanschaffen, muv Quantum Error en Demon's Souls.

Ik kom nu van een PS 4 maar ik ga zeker een switch maken naar de XSX :)
Welke dan? De communicatie/marketing van Microsoft gaat vooral over duizenden games die speelbaar zijn bij de launch. Maar dan hebben ze het over de backwards compatible games, er zit ook een reden achter waarom ze voor deze strategie kiezen. omdat ze niet heel veel anders te bieden hebben. Ik kan namelijk weinig exclusive games vinden, ja deze: The Medium, Scorn, Tetris Effect: Connected.

Voor de rest zijn de games niet op tijd klaar.

Voor de ps5 komen deze games begin 2021:
- Gran turismo 7
- Horizon Forbidden West
- Project Athia
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Returnal
- Sackboy A Big Adventure

Dat zijn wel grote namen, waar Microsoft wellicht Fable en Halo tegenover kan zetten. Maar dat is het dan ook.

Wat is voor jou precies de reden om een switch te maken naar de series X? Gaat dat dan alleen om de performance?
Jawel er zouden er nog wel een paar uitkomen (dacht Crossfire X, Gears Tactics, Flight Simulator en nog een paar).

Inderdaad ook IMHO niet zo'n beste line-up at start. Begin 2021 volgt er wel veel meer ook:

https://www.ign.com/wikis...t_-_Rumored_and_Confirmed


Reden voor mijn switch is omdat ik me echt genaaid voel door Playstation:

- Inmiddels aan mijn 4e controller begonnen, zeer matige bouwkwaliteit (altijd afwijkingen in het rechter of linker pookje)
- PS 4 maakte zoveel kabaal dat ik niet eens meer fatsoenlijk kon gamen (helemaal uit elkaar schroeven en de thermal paste vervangen hielp niet)
- PS 4 Pro idem, is echt alsof er een straaljager in mijn huiskamer staat
- Spel bleef in Playstation hangen en kon ik onder garantie opsturen. Duurde verdomme 8 weken voordat ik hem terug kreeg (durfde hem toen nog niet open te schroeven ivm garantie)
- OS is over het algemeen verschrikkelijk traag en switchen om een party aan te maken duurt gewoon gemakkelijk 1 minuut (in-game naar party aanmaken switchen). Dit is dus niet op een Xbox, dat OS is echt super snel en soepel
- PS 5 is zo groot dat hij niet ergens in een kastje kan en ik vind hem echt spuuglelijk, echt een gedrocht van een machine
- XSX vind ik wél gewoon mooi
- Controllers van de Xbox vind ik erg prettig als ik deze test bij een maat. Vooral plaatsing thumb grips
- Halo, altijd al tof gevonden en deze gaat ook erg dik worden
- Gamepass
- Cross-play met PC vrienden

Maar, wil niet zeggen dat ik tegen PS 5 ben, wie weet haal ik die ooit ook nog wel eens als er een slim versie komt die hopelijk qua design anders is :o
Controller heb ik zelf nog nooit kapot gehad eerlijk gezegd. Ik doe nog steeds met de eerste controller van 7 jaar geleden.

Ventilatie is inderdaad beroerd bij de playstation, grootste probleem bij de ps4 (bij de ps3 was het de slechte thermal paste en andere fouten in de productie) is het koelelement (heat sink) :

https://cdn.shopify.com/s...nk_large.jpg?v=1500934944

Er zit weinig ruimte tussen die heatsink waardoor er heel snel stof verzameld. Na 2 weken zit dat vol stof en heb je dus een straaljager in huis. Dat ben ik met je eens dat is een enorm slecht ontwerp.

Dat de ps5 zo groot is dat heeft dus met de verbeterde ventilatie te maken, ze hebben de problemen erkend en hebben dit dus ook opgelost. Resultaat is dat die veel groter is geworden.
De game ziet eruit alsof iedereen gedwongen werd om het te maken er zit totaal geen liefde in voor Halo waarom komen ze niet met nieuwe ip’s of een spin-off van een bestaande ip je kan tegenwoordig zoveel dingen doen en dan komen ze weer met een Halo en Forza.
Je hebt duidelijk geen idee van waar Microsoft allemaal mee komt... Ze komen met een heleboel nieuwe dingen, en ja ook een halo. Lekker makkelijk klagen zonder zelf enige moeite te doen om te kijken wat er nog meer komt vind je niet?
Ze komen met veel games, alleen niks is op tijd af. Dat is nu wel het grote probleem. Helemaal bij een console launch, dat is het eerste waar consumenten naar gaan kijken.
Ik probeer alleen aan te geven dat je al dat geld, tijd en creativiteit in iets anders kan stoppen.

Ik geloof dat de studio’s achter de Halo games en Forza games veel meer kunnen dan dit en met een stukje vrijheid kan er iets mooiers komen.
Nieuws valt ook wel mee hoor.,
Hoe kan je zeggen dat er geen liefde in de game zit op basis van 7 min van gameplay? In de eerste 7 min van final fantasy 7 dacht ik toen ik jong was dat het nog al saai was. Bleek m'n favo rpg ever..

Ook heb je de 8 of 9 andere games blijkbaar gemist van de first party studios met best veel nieuwe IP en wat terug kerende favorieten zoals fable.

Zo zou je kunnen zeggen dat spiderman voor de ps5 maar een dlc is en er dan aan voorbij gaan dat er nog tientallen games daarna kwamen in de showcase van Sony 8)7
Die 7 minuten aan gameplay hadden ze nooit moeten laten zien.
Bekijk de beelden opnieuw en beslis of het eruit ziet als een game uit het verleden of de toekomst.
Ik ben het met je eens dat het niet de mooiste game is die ik ooit gezien heb. Misschien is het daarom goed dat ze wat extra tijd nemen. Het is vooral jammer dat er zo veel rust op de schouders van deze game voor MS.
Hopelijk komen ze met mooie nieuwe games in de volgende show deze maand.
Leuk he, uitmelken... Gears of War hadden ze ook gewoon met rust moeten laten na de originele trilogie. Ook Halo, toen 4 kwam dacht ik alleen maar: Waarom?

Anderzijds, Nintendo verkoopt ook steeds hetzelfde product in een nieuw (grafisch) jasje, en dat werkt dan weer wel... Maarja da's de grote lieveling, die kunnen niks fout doen.
Beter een game die af is dan een game toch slecht afleveren
Had wel erg zin om dit spel te spelen, maar uitgesteld kan tot iets goeds leiden en een slecht spel is voor altijd een slecht spel.
Als een zoveelste Halo je belangrijkste launchtitel moest zijn zie ik het niet gebeuren voor deze xbox.
De eerste halo in een hele lange tijd... Het is niet alsof ze er elk jaar een uit poepen.
Alles valt of staat met de aller eerste release van de grootste franchise? Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen van de halo's of gears games direct gekocht heb. Toch ben ik wel positief over de xbox one en one X die ik in huis heb ;)
Launchtitels geen idee maar Microsoft heeft de afgelopen jaren een sloot aan studio's gekocht die blijkbaar relatief vrij mogen werken. Er komt wel wat aan.
Klopt, maar ook die 'ingekochte ervaring' zal niet zomaar in 1 of 2 jaar een AAA-titel opleveren; ik verwacht daar zelf pas medio/eind 2021 iets van (zo niet pas in 2022).
Als dit een halo was die er goed uit zag en revolutionair was geweest dan was dit een console seller geweest. Zeer belangrijk voor een consolefabrikant. Maakt niet uit hoeveel delen er van zijn, het is bekend bij het publiek.
Toeval bestaat niet.

Waarom kunnen bedrijven nooit eerlijk zijn, zeg gewoon ''yo jullie hadden gelijk het zag er niet uit, we gaan het oppoetsen, maar dit gaat wel extra tijd kosten'' klaar, respect and move on.

Nu snap ik dat dit in de media wellicht niet sterk overkomt, maar damn corona als reden opgeven, alsof wij met zn alle achterlijk zijn.

[Reactie gewijzigd door Ambition88 op 11 augustus 2020 21:45]

Eigenlijk hebben ze dat wel gezegd, dan wel niet in heel veel meer woorden:

"In many ways we are in agreement here – we do have work to do to address some of these areas and raise the level of fidelity and overall presentation for the final game."


https://www.halowaypoint.com/en-us/news/infinite-inquiries
Vind ik ook super jammer, maar het probleem zou dan blijkbaar zijn, dat als zij toegeven een fout (of een foute inschatting) te hebben gemaakt, er dan kapers op kust zijn. Er zijn maar al te graag mensen die daaruit hun voordeel (financieel) kunnen halen, door claims en weet ik wat allemaal. En dus enerzijds willen bedrijven niet toegeven fouten te hebben gemaakt, anderzijds hangen er heel wat consequenties vast aan dat toegeven en is het zelfs onmogelijk om het toe te geven.
Hoe productief werk jij samen in deze tijd vanuit huis? Denk je eens in dat je devkits moet gebruiken die je niet altijd thuis hebt en ook nog effectief moet samenwerken met in dit geval meer dan 100 man. Ik kan me wel indenken dat corona het erg moeilijk maakt om kwaliteit te leveren. Ik zou niet raar op kijken wanneer meer studio's aangegeven meer tijd nodig te zijn.

Kijk maar naar cyberpunk, ze zijn ook best wat extra tijd nodig bij cdpr maar ik denk dat het product hier alleen nog maar beter van gaat worden.
Amerika heeft andere regels he.
Elon musk bijvoorbeeld heeft gedreigd ze fabriek te verplaatsen als die niet open mocht van california en toen pas mocht die open met beperkte aantallen.
Weet niet hoe het in redmond is met regels maar vergelijk nl niet met een ander land.
Ben het met je eens het kan makkelijk wij hebben hier op kantoor ook afstand maar van de 3000 man mag er maar zo rond de 400 komen per dag en veel werkt vanuit huis ( ik werk wel voor amerikaans bedrijf die zijn gewoon voorzichitig).
Mijn bedrijf begint nu rustig met pilots, wij hebben meer dan 8k mensen in Nederland werken waarvan nog geen 300 nu mee doen aan de pilot. Niet elk bedrijf gaat even hard en niet elke use case is het zelfde.

Het is moeilijk te zeggen hoe hard een game studio geraakt wordt door corona. Zelf werk ik als programmeur en alles wat ik nodig ben is m'n laptop dus ik ga m'n workflow niet vergelijken met dat van een graphics designer of assets designer. Andere usecase
Bij mij moesten ze spontaan een oplossing bedenken voor thuis werken, testen en investeren.

Het bedrijf was niet gemaakt op thuis werken omdat dat niet nodig was.

Spontaan moesten mensen al verplicht thuis blijven, dus heb je inderdaad een periode dat het bedrijf niks doet tot IT een goed gekeurde oplossing heeft.

Het heeft bij ons ruim 8 weken geduurd voor men thuis kon werken.
Dus nee het is niet echt 100% bullshit.
Tja heeft eerder met het bedrijf en de IT te maken dan met op tijd een oplossing zoeken.

Enige waar wij tegen aanliepen was de MobilePass en RSA token dat we te weinig hadden.
We hadden binnen enkele dagen 1500 laptops voorbereid met de nodige software zodat mensen thuis kunnen werken. Een prima documentatie naar alle medewerkers met hoe in te loggen via de MobilePass en RSA token was zo uitgerold.

De mensen konden altijd al thuis werken voor de meeste, alleen nu werden alle mensen genoodzaakt. Dus hadden niet genoeg licenties.
Ik denk dat het ook wel een beetje te maken heeft met de graphics die een week geleden getoond werden: https://tweakers.net/nieu...cs-van-halo-infinite.html

In ieder geval hebben ze nu meer tijd om alles perfect te krijgen.

EDIT: Woops, niet het hele artikel gelezen. Alleen maar het berichtje van 343 zelf.

[Reactie gewijzigd door Karun op 11 augustus 2020 21:27]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee