'Ubisoft geeft Skull & Bones een herstart en maakt er live-storytellinggame van'

Ubisoft geeft Skull & Bones een andere wending, melden bronnen van VGC. Het in 2017 aangekondigde en veelvuldig uitgestelde spel krijgt een 'reboot' en zal een live-gamemodel krijgen, met verhalen die dynamisch veranderen op basis van handelingen van de spelers.

Volgens bronnen bij de ontwikkelaar die anoniem willen blijven, had Skull & Bones moeite om zich te onderscheiden tussen het bestaande Ubisoft-portfolio van openwereldgames, waaronder Assassin’s Creed, The Division en Watch Dogs. Het zou niet zijn gelukt om de openwereld-piratengame een unieke positie te geven. Ubisofts verantwoordelijke ontwikkelstudio in Singapore heeft geprobeerd het concept te verfijnen, wat zou hebben geleid tot opeenvolgende vertragingen, aldus VGC. Ubisoft wilde geen commentaar geven op de berichtgeving van de website.

Nieuwe informatie over een releaseperiode is er niet; de laatste informatie komt uit oktober vorig jaar, toen Ubisoft-ceo Yves Guillemot aangaf dat de titel niet meer ergens na april 2020 zou uitkomen. Hij zei dat dat met een jaar wordt uitgesteld. Guillemot zei dat de game een 'groot product' voor Ubisoft is, dat het een grote potentie heeft en dat zijn bedrijf het wil uitbrengen 'op een niveau dat spelers zal verbazen en hen voor de langere termijn zal kunnen bekoren'.

Volgens de informatie van VGC gaat Skull & Bones in de richting van een livegamemodel met een doorlopende gamewereld. De quests, personages en verhaallijnen zullen gaandeweg flink evolueren, wat afhankelijk is van de collectieve handelingen van de spelers. Dat is een model dat afwijkt van bijvoorbeeld The Division 2. Deze game krijgt bijvoorbeeld regelmatig updates, maar bevat een wereld met relatief statische content en verhalen die niet echt veranderen.

Volgens een bron hebben de sociale aspecten en de live-storytellingaspecten uit Fortnite flinke invloed gehad op de nieuwe koers van Skull & Bones. Het vernieuwde Skull & Bones zou een sterkere nadruk leggen op samenwerking, waarmee Ubisoft zich ook zou willen richten op een ander publiek dan de fans van competitieve actiegames, die bijvoorbeeld de andere Ubisoft-titels zouden spelen.

Skull & Bones werd onthuld in juni 2017, tijdens de E3-beurs in Los Angeles. De game werd toen gepresenteerd als een soort verdere ontwikkeling van de zeegevechten uit Assassin's Creed 4: Black Flag. Het spel zou zich gaan afspelen op de Indische oceaan, in het jaar 1712, waarbij piraten via zeegevechten de lucratieve Indische handelsroutes willen plunderen. Toen werd al gezegd dat de wereld van Skull & Bones zich ontwikkelt en reageert op acties van spelers.

Skull and Bones

Door Joris Jansen

Redacteur

14-07-2020 • 10:44

39 Linkedin Whatsapp

Reacties (39)

39
37
18
6
2
17
Wijzig sortering
Man ik wilde gewoon meer van de sea battles van AC Black Flag met een leuke single player verhaallijn en wat standaard multiplayer battles. Misschien ook wel schip races waarbij je elkaar kan kanonneren, maar nee alles moet weer live service zijn.

Ubisoft is echt zijn touch kwijt. Geen Rayman, geen prince of persia. Alleen maar maken wat er al is en wat bewezen verkoopt, niet realiserend dat die markt al bediend wordt
En wat te denken van een serieuze Splinter Cell?
Blacklist was, met de juiste tweaks en instellingen achteraf, nog best een hele goede game.
Maar we zullen waarschijnlijk nooit meer een Chaos Theory zien. :'(
Volledig mee eens. Ik was ook gewoon aan het wachten op een piratengame, singleplayer, desnoods co-op, maar niet MMORPG-gewijs...

Lekker schipjes plunderen, bootjes kopen en verbeteren, piratenbaai inrichten en verbeteren.

En gewoon een massa seashanties. Geef mij zelfs een karaokemodus, aub.

Maar neen. T wordt weeral "een levende wereld die verandert op basis van acties van de spelers". Cool, leuk. Waarschijnlijk weeral een hoop griefers die PvP verpesten.
Sea of thieves! Aanrader, zoveel content na 2 jaar
Weer zo’n co-op spel waar men altijd van denkt dat men dat wil en het altijd flopt, tenzij korte potjes spellen ala battle royale.

Is er samenwerking nodig? Dat flopt gewoon, niemand wil een lakei zijn immers.. je wil de held zijn van het spel wat je speelt.

Dus dan is het weleens leuk met vrienden sure, maar kijk naar sea of thieves, wat een flop.
Totaal niet waar.
Sea of thieves is geen flop, kijk naar hoe de game het op dit moment doet.
Kijk naar world war Z die deed het ook best redelijk.
Dan hebben we nog a way out, die game deed het ook heel goed.
Zo zijn er nog genoeg games zoals l4d etc.

Ik zit persoonlijk wel te wachten op goeie coop games. Kan niet wachten op de avengers game bijvoorbeeld.

Wat jij allemaal zegt is puur smaak, niks te maken met de feiten.
Klopt helemaal. Er zijn genoeg goeie coop games en persoonlijk mogen er nog meer bij.
Dus dan is het weleens leuk met vrienden sure, maar kijk naar sea of thieves, wat een flop.
Deze mening deel ik dus totaal niet, ik speel SoT nu sinds 3 weken en heb de grootste lol met mijn vrienden. Mogelijk zal het internet het een flop vinden maar ik vermaak mij er prima mee.

Voordeel van SoT is juist dat het super goed solo te doen is, en heb je zin om met vrienden te spelen kunnen ze zo bij je crew en je gaat weer verder. En wat ik persoonlijk heel fijn vindt is dat je niet lvl up of beter kan worden, alle progressie die je ingame kan kopen is alleen maar cosmetisch. Dus of je het spel nou een jaar of 1 dag speelt, het speelveld is gelijk.
Sea of thieves is geen flop. Alleen op steam al dagelijks 50000 spelers. Dat is de Xbox gamepass variant niet meegerekend.
Anoniem: 159816
@Bozebeer3814 juli 2020 10:58
Ik denk dat dit niet waar is, zie hoe succesvol L4D was. Die game was een enorme hype en ik denk dat er zeker een markt is voor goede co-op games.
Je hoeft toch ook geen lakei te zijn? Ik vind coop games juist leuk, en PVP vind ik helemaal niets. Voor ieder wat wils.

Er zijn ook zat single player games die ik maar even gespeeld heb en waar ik van denk dat ze leuker waren geweest met coop.
Er zijn ook genoeg mensen die graag iets samen spelen. Ik weet dat dit toch een punt was van COD Warzone, dat het niet mogelijk was en aardig kritiek geleverd werdt op Battlefield (Firestorm) dat het verdween.

Tegenwoordig is er weinig Co-op en in het verleden kon je nog een aardig aantal spellen splitscreen spelen, wat tegenwoordig nauwelijks voorkomt.

Daarnaast vindt ik niemand en men wat gevaarlijke woorden, gezien je opmerking gebaseerd lijkt te zijn op persoonlijke mening. Als dit niks was, zou aardig wat spellen dit niet implementeren als niemand/men het niks vindt.
Is er samenwerking nodig? Dat flopt gewoon, niemand wil een lakei zijn immers.. je wil de held zijn van het spel wat je speelt.......kijk naar sea of thieves, wat een flop.
Ik heb mij in de Beta echt ontzettend vermaakt met Sea of Thieves, ik had een team van 4 wat zo ongelooflijk goed op elkaar in gespeeld was dat bijna niemand van ons kon winnen.

Mijn probleem met SoT was voornamelijk:
1. Minder focus op PvP en meer op PvE: Na de Beta werden er allerlei onzin "rules" toegevoegd wat PvP echt verpestte en minder belonend liet aanvoelen.
2. Diepgang: Als je dan je focus legt op PvE zorg dan ook dat er genoeg content is voor PvE, meer verhaal, meer verschillende quests, meer te doen in de wereld. Maar dat was toen ik het speelde echt behoorlijk karig. Ai bestond alleen uit skeletjes, je kon schatten vinden en een zilvervloot overvallen maar dat was het ook een beetje... Let wel, heb het inmiddels lang niet meer gespeeld.
3. Onzin content zoals "Magische kanonballen".
Dit verpestte voor mij echt de PvP, ipv dat het op skill aankomt komt het nu aan op wie de beste kanonkogels bij zich heeft. Als iets echt voor mij een spel kan verpestten is het dit wel. Het haalt opeens het hele voordeel van Samenwerken uit het spel, juist iets wat het spel zo goed en sterk maakte in het begin.

Oftewel het probleem van SoT bij mij was dat het niet goed kon kiezen tussen PvE of PvP, het was in beide niet geweldig. Maar nogmaals dat was 1 of misschien al 2 jaar geleden. Misschien dat er nu een hoop veranderd is, al zou ik het pas weer gaan spelen als die magische kanonskogels eruit zijn.

Mijn conclusie die ik eigenlijk wou maken is dat Samenwerking niet het probleem was, hier blinkte het juist gigantisch in uit. Het was juist 1 van de eerste spellen voor mij waar Samenwerking nog nooit zo belonend was. Iedereen had zijn eigen taak en we wisselden regelmatig, ik heb alle taken gehad maar vond ze allemaal even leuk en voelde mij nooit een lakei/slaaf je speelt immers met vrienden niet een koning.
ik moet zeggen dat ik me niet heel veel voor SoT geintreseerd heb, maar BlackWake is volgens mij het zelfde core idee, maar dan PvP only
Ik had die al eens eerder gezien maar toen was hij nog in Early Acces en waren de reviews niet al te best volgens mij, echter nu is dat anders, ik ga deze zeker overwegen dankjewel!
Hoop daarvan is inmiddels wel anders. Er is een hoop content toegevoegd, veel verschillende soorten skeletten (met bepaalde zwaktes). Er zijn verhalende missies toegevoegd.

Ik heb ook de beta gespeeld maar er is nu echt veel meer te doen en ik heb er, samen met vrienden echt de grootste lol mee!
Ik baalde echt zwaar toen ik erachter kwam dat Trials of Mana geen coop had. De originele vroeger met mijn broer gespeeld. Dat was echt genieten.
Lijkt me stug, Trials of Mana is een remake van Seiken Densetsu 3 die nooit buiten japan is verschenen. Ik denk dat je Secret of Mana bedoelt, ofwel Seiken Densetsu 2 in japan.
Dus er is geen ruimte meer voor PvE co-op? Ik zal eens kijken hoe de Diablo, World of Warcraft, Destiny, Borderlands, The Division, etc. etc. communities daar over denken.
Ow daar gaat Ubisoft weer met hun live service of early access spellen, spel verkopen voor 40 tot 60 euro dan beloven het af te maken om vervolgens na een half jaar de stekker eruit te trekken. Ik kan hier niet warm van worden, vond het er destijds wel tof uitzien, maar Ubisoft is een beetje een EA 2.0 geworden.

edit: Blijkbaar hebben mede Tweakers er een handje van om iemand met een andere mening te minnen, ondanks dat het wel on topic is.

[Reactie gewijzigd door TheSmithNL op 14 juli 2020 12:39]

Omdat je onzin loopt te brabbelen.
Da's echt klinkklare onzin. Rainbow 6: Siege heeft al jarenlange support, For Honor kreeg ook jaren support (volgens mij nog steeds) en Assassin's Creed Oddessey had een jaar na release nog steeds nieuwe updates en patches.
Bij het zien van de trailer kreeg ik kippenvel, maar toen de gameplay beelden kwamen was het erg schrikken. Dit had een pareltje kunnen worden en helaas zag de gameplay er heel anders uit.
Als ik zo de plaatjes zie heb ik het gevoel dat ze heel veel willen maar dat ze voorbij gaan aan de basis. Maar ik laat mij graag verrassen want ik speel sinds enkele weken Sea of Thieves en heb de grootste lol met dit spel.
Is Sea of Thieves echt weer zo leuk? Zie mijn epistel hierboven. Is dit nog relevant of is er nu genoeg te doen?
Want misschien dat ik het dan weer eens probeer op te pakken.
Om daar even op in te haken, kopieer ik een deel van je tekst:
1. Minder focus op PvP en meer op PvE: Na de Beta werden er allerlei onzin "rules" toegevoegd wat PvP echt verpestte en minder belonend liet aanvoelen.
Ik heb nog weinig PVP ervaring gehad, behalve in de Arena. Ik kan daarom niet oordelen wat het verschil is.
2. Diepgang: Als je dan je focus legt op PvE zorg dan ook dat er genoeg content is voor PvE, meer verhaal, meer verschillende quests, meer te doen in de wereld. Maar dat was toen ik het speelde echt behoorlijk karig. Ai bestond alleen uit skeletjes, je kon schatten vinden en een zilvervloot overvallen maar dat was het ook een beetje... Let wel, heb het inmiddels lang niet meer gespeeld.
Ik speel het spel nog niet zo lang, maar aan content kom ik tot nu toe nog niks te kort. Doe nu voornamelijk quests voor de Gold Hoarders (met Emissary Flag) en dit zorgt er voor dat je op het begin lekker kan varen maar nadat je meer dan 10 chests bij je hebt moet je wel oppassen. Want dan komen er genoeg NPC boten op je af om je te laten zinken. En weet je dat te overleven is er vast wel weer een Megalodon (schijf ik dit zo goed) of een Kraken die je leven zuur maakt.
3. Onzin content zoals "Magische kanonballen".
Dit verpestte voor mij echt de PvP, ipv dat het op skill aankomt komt het nu aan op wie de beste kanonkogels bij zich heeft. Als iets echt voor mij een spel kan verpestten is het dit wel. Het haalt opeens het hele voordeel van Samenwerken uit het spel, juist iets wat het spel zo goed en sterk maakte in het begin.
Daar kan ik zeker inkomen, ik weet niet beter dat die ballen er zijn. Maar ik kan mij hier ook behoorlijk aan irriteren. Helemaal als ik solo speel en iemand tegen kom die in Duo speelt. Want ze zakken mijn anker met de eerst bal, maken dan mijn mast kapot en daarna schakelen ze tijdelijk mijn kanon uit om dan 1 persoon naar mijn boot te schieten. Oftewel ik in de stress en iemand anders pakt mij van achteren.

[Reactie gewijzigd door Nogne op 14 juli 2020 12:18]

Thanks, maar ja dankzij je laatste alinea weet ik helaas alweer genoeg...

Oftewel geen echte zeeslagen meer zoals vroeger, niet meer vanouds rondjes om elkaar heen draaien en welgemikte kanonskogels spammen. Toen kwam het er nog op aan welk team het beste kon samenwerken doormiddel van zijn schip goed sturen, gerepareerd houden, goedgemikte salvos plaatsen en/of vaatjes droppen of wel getimed jezelf overschieten.
Je kon jezelf echt in Pirates of the Caribbean wanen als Kapitein lopend over het dek met kogels welke om je heen vlogen en hier en daar naast je insloegen.

Maar nu komt het er dus op aan welke de meeste of beste magische kogels heeft en deze als eerst weet te raken. Weinig skill meer van over... Jammer maar dan blijft dit spel toch in de ijskast voor mij.
Die magische kogels kan je niet zomaar even halen. Het is nog steeds het beste team wint. Ik ga altijd met mijn vrienden jagen op andere schepen of ze nou spullen hebben of niet. En om even terug te komen op die nieuwe magische kogels die kan je alleen krijgen als je de nieuwe events doet met de spook schepen. En die zijn niet makkelijk je hebt minimaal 150 cannonbals en hout nodig wil je daar levend uit komen. En zelfs dan krijg he maar 1 of 2 kistje met maximaal 30 magische cannonballs
Die magische kogels vind je gewoon als loot op eilanden. Ik heb nog nooit die spookschepen aangevallen en kan de magische kogels gewoon vinden op random eilanden (niet dat ik ze veel tegen kom, maar als Gold Hoarders Emmisary kom ik ze ook tegen).
Ik dacht dat ze de nieuwe ghost cannon balls bedoelde niet de cursed cannon balls my bad
Het is maar een fractie van de meningen, maar als ik zo het commentaar lees op Reddit en andere tech sites lees ik dat veel mensen meer zitten op te wachten op een meer uitgebreide piraten RPG, eigenlijk een plus versie van AC4 Black Flag en dat spreekt mij overigens ook wel erg aan
Er bestaat (naar mijn mening) een leuke pirate MMORPG, genaamd Pirates of the Burning Sea.
Dit spel is echter redelijk oud (2008 volgens mij) en kent geen hele grote player base. Het heeft jaren op de afgrond gebungeld, maar is vorig jaar van de ondergang gered door een nieuwe eigenaar. Zij hebben updates beloofd, en zijn actief bezig de player base te vergroten.

De game bestaat uit zowel land- als zeecombat, meer dan 150 verschillende, bevaarbare schepen. Daarnaast is er een diepgaande economie en zijn bijna alle uitrustingen zelf te produceren.
Er zijn 4 fracties die in het Caraïbisch gebied strijden over de controle (realm vs realm). Dorpen en steden kunnen overgenomen worden, en er is veel single player content (quests, Epic missies, fishing, het produceren van goederen, etc). Let wel, de meeste (leuke) dingen worden pas beschikbaar gesteld op het hoogste level (level 50).

Zeker aan te raden wanneer je echt op zoek bent naar een Pirate RPG. :)
uhm,

Is "reboot" wel een goede term voor een spel dat tot nu toe dus nog een enkele keer uitgebracht is ??
Jammer dat ze daar nu pas achter komen. Ubisoft staat er al jaren om bekend game mechanics te copy pasten. Maar goed, beter laat dan ooit.
Ubisoft heeft de game heus niet uitgesteld omdat het te veel leek op andere games. Het uitstel zal meer meer te maken hebben met kwaliteit en een belemmerde ontwikkeling. Ze hadden blijkbaar moeite met het neerzetten van een verhaal, dus gaan ze nu waarschijnlijk een game met een beperkt verhaal uitbrengen en die gaandeweg updaten nadat je de game al hebt gekocht.
Grappig, ik kan mij nog de "Meld je nu aan voor de closed testing phase!" uitnodiging herinneren.
Uiteraard had ik mij meteen aangemeld, paar weken later een berichtje met dat ik toegang zou krijgen.
Daarna (dus anderhalf jaar later) helemaal niets meer.

Dit zal vast de reden zijn geweest.

Ben benieuwd. Wordt het een "serieuzere" Sea of Thieves? Hoop het dan stiekem wel. Maar ben sowieso benieuwd met wat ze zullen neerzetten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee